וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות חושפות: עובדי אונר"א השתתפו בטבח ודיברו על ילדים ונשים כ"עבדים"

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 20:00

בעדות חדשה שחשף צה"ל, נשמעים פעילי חמאס מדברים ביניהם לאחר הטבח, כשהם משתמשים במילה מבזה כדי לכנות נשים וילדים. ככל הידוע, הדוברים, שהועסקו בידי אונר"א, לא מחזיקים בחטופים, אך ייתכן שמסרו אותם לידי אנשי חמאס. בצה"ל מסרו כי 400 מחבלים קיבלו משכורת מאונר"א

בווידאו: פשיטות על תשתיות טרור ואיתור פצצות מרגמה בשקי אונר"א/צילום: דו"צ

צה"ל יפרסם היום (שני) עדויות חדשות על פשעי חמאס שנעשו ב-7 באוקטובר, בהן של מחבלים שקיבלו משכורת מהארגון אונר"א. בין העדויות שאסף הצבא היו הקלטות, בהן נשמעים פעילי חמאס לאחר הטבח בשבת השחורה, מדברים על נשים וילדים בצורה משפילה. פרסום הדברים הובא על רקע פרסום דוח האו"ם על יחסו של צה"ל לנשים ולמחבלים, שגורמים בצה"ל מעריכים שמטרתו להסיט את תשומת הלב מהעדויות החמורות.

חלק מהעדויות שנחשפו כוללות הקלטות של מורים בבית ספר שהועסקו על ידי אונר"א, שהשתתפו בטבח, ומדברים ביניהם אחריו. בהקלטות הם נשמעים מדברים על איך הם התייחסו לנשים, כשהם משתמשים במילה "סבאעייה", המתארת את האישה או את הילדים כרכוש, כעבד, כשפחה. מדובר במושג שדאעש השתמש בו.

איש מהמחבלים שתועדו לא מחזיקים חטופים או חטופות, אך ייתכן שהם העבירו אותם לאנשי חמאס אחרים. לא ידוע על מי הם מדברים, וגם אם מדובר בהתרברבות. בצה"ל מבהירים שההקלטות שופכות אור על היחס לחטופים ולחטופות. בהמשך צה"ל יפיץ שיחה של משתתף בטבח.

מחבלים עזתים מעל טנק צהלי חוצים מרצועת עזה אל ישראל 07 באוקטובר 2023. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
הפלסטינים מעזה פורצים את גדר הגבול ב-7 באוקטובר/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

לפי צה"ל, יותר מ-450 מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברצועה מועסקים גם כעובדי אונר"א. בכוונת הצבא לחשוף את שמותיהם של המחבלים שהועסקו על ידי אונר"א, בהם יועצי בתי ספר, מורים ועובדים במערכת הבריאות. חלק מהמחבלים האלה היו בשטח ישראל ב-7 באוקטובר והיו אחראים לפשעים שנעשו במהלך אותו יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully