וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינויים חדשים בצה"ל: מחליף לאל"מ שנפל, ומפקד בה"ד 1 חדש שמסר גרסאות שקריות

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 18:25

במסגרת שורת מינויים עליה הכריז הצבא, מונה אל"מ גיל ורנר למח"ט דרומית באוגדת עזה במקום אל"מ אסף חממי, שנפל בקרב בשבת השחורה. מפקד בה"ד 1 החדש שייכנס לתפקיד הוא מח"ט בנימין, אליאב אלבש, שנקבע שמסר גרסאות סותרות באירוע בו לכאורה הותקף ע"י מתפרעים בחווארה

בווידאו: קלרה, אמו של אל"ם אסף חממי: "ממדינה יש חוב מוסרי כלפייך"/מערכת וואלה!

אל"מ גיל ורנר מונה היום (שני) למח"ט דרומית באוגדת עזה במקום אל"מ אסף חממי שנפל בקרב ב-7 באוקטובר. צה"ל הודיע על המינוי החדש במסגרת שורת מינויים עליה הכריז. בנוסף מונה מח"ט בנימין, אל"מ אליאב אלבז למפקד בה"ד 1, וזאת לאחר שנקבע שמסר גרסאות שקריות באירוע בו לכאורה הותקף על ידי מתפרעים יהודים בחווארה.

בדצמבר הותר לפרסום כי אל"ם אסף חממי, נפל בקרב ב-7 באוקטובר, וגופתו נחטפה על ידי מחבלי חמאס. הרב הצבאי, שבחן את הממצאים, אפשר לקיים הלוויה למפקד. "הפגין אומץ לב וקור רוח בניהול הקרב עד שנפל".

מג״ד בא״ח נח״ל, סא״ל גיל ורנר. דובר צה"ל
אל"מ גיל ורנר/דובר צה"ל
אל"מ אסף חממי בתרגיל גבעתי לוחמה בשטח בנוי לתרחיש ברצועת עזה יולי 2017. ראובן קסטרו
נפל בקרב ב-7 באוקטובר. אל"מ אסף חממי/ראובן קסטרו

אל"מ חממי קיבל את ההודעה על החדירות כשהיה במפקדת אוגדת עזה, והיה הראשון להגיע לקיבוץ נירים שם התקבלו דיווחים על חדירות ליישוב והרג אזרחים. הוא נתקל בכוח גדול מאוד של מחבלים, הצליח להרוג כמה מהם ונפגע.

מח"ט בנימין אליאב אלבז. דובר צה"ל
ימונה למפקד בה"ד 1. אל"מ אליאב אלבז/דובר צה"ל

מפקד בה"ד 1 החדש שמונה, אל"מ אליאב אלבז, הותקף לכאורה בשנה שעברה על ידי מתפרעים יהודים בחווארה, בזמן הפרעות שהתחוללו שם. עם זאת, בית המשפט קבע כי "הדברים לא עומדים בהלימה עם תיאור האירוע כפי שתואר על ידי המח"ט". עוד טען שופט בית משפט השלום בירושלים, עמיר שקד, כי הסרטון שהוצג בפניו על ידי הסנגור "איננו עולה בקנה אחד בלשון המעטה עם גרסתו של המח"ט".

החשודים במקרה נעצרו בגין תקיפת אל"מ אלבז, בעת שזה ניסה לעצור אותם לאחר שיידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. הם הכחישו את המיוחס להם, ולטענת עורכי דינם נוצר חיכוך עם המח"ט לאחר שהגיע למקום ו"כמעט דרס אותם". ארגון חוננו שייצג את החשודים טען כי אלבז "התנהל בצורה אלימה ואימפולסיבית, התסיס את השטח לשווא ומסר גרסאות סותרות ושקריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully