וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה לאסון מירון תגיש את מסקנותיה ברביעי

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 15:07

ועדת החקירה הממלכתית לאסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם הודיעה לממשלה כי השלימה את עבודתה. הדוח יוגש ביום רביעי, ומיד אחר כך יפורסם לציבור

בווידאו: שבתאי בוועדת החקירה לאסון מירון: "אם התוכנית הייתה מסוכנת לא הייתי מאשר אותה"/לע"מ

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון הודיעה היום (שני) לממשלה כי השלימה את עבודתה. הדוח יוגש לממשלה ביום רביעי הקרוב ויפורסם לציבור מיד לאחר הגשתו.

הוועדה בחנה בדיוניה את ההיערכות של המשטרה והממשלה להילולת ל"ג בעומר בשנת 2021, שנערכה בתקופה בה עדיין חלו מגבלות הקורונה על אירועים המוניים. כפי שעלה בדיונים, שרי הממשלה התחמקו מחקיקת תקנות המחריגות את ההילולה מהגבלות הקורונה. עוד עלה כי מידי שנה עלה מספר המשתתפים, והיה חשש לחיי אדם. סוגיה מרכזית נוספת היתה שאלת מפיק האירוע. במשך שנים לא היה אדם אחד אחראי ההילולה, ומי שתפעל את האירוע בפועל היתה המשטרה.

אסון מירון. דוד כהן, פלאש 90
אסון מירון/פלאש 90, דוד כהן

השרה מירי רגב, שכיהנה כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, פנתה לנתניהו בשנת 2014 במכתב שהוגש לוועדה, וכתבה "אני מבקשת להתריע בפניך שהעובדה הממונה על תכלול האירוע יגרום לאסון כבד שיגרום להרוגים ופצועים רבים. אני קוראת לממשלה להחליט מיהו מנהל האירוע".

בדיונים בשאלות הכרוכות בניהול מתחם רשב"י, עליו נבנו לאורך השנים מבנים לא חוקיים, נושא שמבקר המדינה מתח עליו ביקורת בעבר. נתניהו, כמי שהיה ראש הממשלה בעשור האחרון, יידרש להתייחס בעדותו לרבות מהסוגיות האלו.

בראשות הוועדה עומדת נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת בדימוס דבורה ברלינר, שהחליפה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, שהלכה לעולמה בעיצומם של דיוני הוועדה. לצידה יושבים האלוף במיל. שלמה ינאי, לשעבר מפקד פיקוד דרום והרב מרדכי קרליץ, לשעבר ראש עיריית בני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully