וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה הצבאית מעניקה ייעוץ משפטי לקצינים בכירים שייבדקו על ידי מבקר המדינה

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 14:24

על מנת לסייע לקצינים הבכירים, שייבדקו על ידי אנגלמן בכל הנוגע לאירועי 7 באוקטובר, הוחלט בסנגוריה לגייס לשורותיה עורכי דין מהשורה הראשונה, שחלקם היו מעורבים בתיקים בעלי השפעה נרחבת

הסנגוריה הצבאית מעניקה ייעוץ משפטי לקציני צה"ל בכירים שעוברים תשאול על ידי מבקר המדינה. בעבר נחשף בוואלה! כי חלק מהבכירים, עד לא מזמן בצה"ל, כבר נפגשו עם עו"ד פליליים מהשורה הראשונה על מנת שאלו ייצגו אותם, עתה עולה כי גם קצינים שמכהנים כיום זוכים לייצוג משפטי.

מבחינת התהליך, הסנגוריה הצבאית גייסה לשורותיה עורכי דין מהשורה הראשונה, כולל כאלה שהיו מעורבים בייצוג בתיקים פליליים בעלי פרופיל גבוה. מאחר שמדובר ביחסי לקוח-עו"ד, חלקם ביקשו שלא לציין את שמם באופן מפורש, וחלקם אף טענו כי הם חתומים של שמירת סודיות צבאית בנושא.

בנוסף, לפי פרסום בידיעות אחרונות הבוקר, הסנגוריה הצבאית מעניקה את שירותיה גם לקצינים הבכירים שיתוחקרו בתחקירים הפנימיים שצה"ל עורך בעצמו. הסיבה שבגינה בסנגוריה החליטו להצמיד עו"ד למי שמבקש היא החשש למחלימה פנימית בתוך הצבא ולגרסאות סותרות. בצה"ל מבקשים להציג חזית אחידה לציבור בייחוד לאור העובדה שהן מבקר המדינה צפוי לפרסם דוח בנושא והן משום שהבדיקה בתוך צה"ל תהווה תשתית לוועדת חקירה ממלכתית במידה ותוקם כזאת.

מתניהו אנגלמן, הרצי הלוי. דובר צה"ל, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מתניהו אנגלמן, הרצי הלוי/עיבוד תמונה, דובר צה"ל, יונתן זינדל פלאש 90

בינואר חשפנו כאן לראשונה כי מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, יתחיל לבדוק את מחדלי צה"ל שאירעו ב-7 לאוקטובר. מבחינת המבקר צפויים להתפרסם שתי דוחות, האחד יעסוק במה שאירע ב-24 שעות של ה-7 באוקטובר, הדוח הזה צפוי להתפרסם עד סוף השנה. ואילו הדוח השני יהיה מקיף יותר ויכלול בתוכו נושאים נרחבים שקשורים לתפקוד של צה"ל במלחמת חרבות ברזל.

בסביבתו הקרובה של המבקר הודפים את הטענות לפיהם המבקר עושה הנחות לדרג המדיני בכך שהוא ממקד את הבדיקה שלו על צה"ל ומערכת הביטחון. בשיחות סגורות הם מבקשים לציין שגם הדרג המדיני נמצא תחת בדיקה ושבקשות מצד מזכיר הממשלה יוסי פוקס לדחות את הבדיקה נדחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully