וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר 1,200 מחבלים בחאן יונס, בהם 85 שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר

4.3.2024 / 13:00

אוגדה 98 יצאה בתחילת השבוע להתקפה בקרקע ובאוויר על שכונת חאמד, שכותרה מכל כיוון. בצה"ל מעריכים כי באזור יש מנהרות ומקומות מסתור עבור בכירי חמאס, והגדירו את סוגיית החטופים "משימה מרכזית ועילאית". עד כה הושמדו 20 ק"מ מנהרות בעיר, והמצוד אחר סינוואר מתעצם

כוחות אוגדה 98 במתקפה במערב חאן יונס/דובר צה"ל

אוגדה 98 בפיקודו של תא"ל דן גולדפוס יצאה בין שבת לראשון להתקפה על שכונת 'חאמד' במרחב חאן יונס שהחלה במהלומה שכללה אש אווירית וקרקעית במקביל כדי להרוג היקף גדול של מחבלים ולמנוע את בריחתם. בשלב הזה השכונה מכותרת מכל כיוון.

במסגרת הפעילות נעצרו 1200 מחבלים בחלק המערבי של חאן יונס ומתוכם 85 מחבלים שהשתתפו ב-7 באוקטובר. מתוך השכונה שכוללת 120 בניינים בני חמש קומות יצאה 8,500 אזרחים. בשלב זה מתבצעות סריקות בתוך הבניינים והמסגדים אחר מחבלים. הערכה בצה"ל שיש במרחב הזה מנהרות ואתרי מסתור עבור בכירי חמאס.

מפקד אוגדה 98 הגדיר את סוגיית החטופים כ"משימה מרכזית ועילאית" ומתבצעות במרחב פעולות תומכות בסיוע מודיעין של צוות מיוחד.

פעילות כוחות אוגדה 98 בחאן יונס. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 98 בחאן יונס/דובר צה"ל

בצה"ל הבהירו כי המחבלים שנלקחו בשבי מסייעים לבנות תמונת מצב ובאמצעות המודיעין שעולה מהשטח מתבצעות פעולות. עוד הבהירו בצה"ל כי חטיבת חאן יונס הוכרעה ולא יכולה להפעיל מסגרות התקפה נגד צה"ל, למעט פעילות גרילה של חוליות או מחבלים בודדים.

הערכה בצה"ל כי מרבית האויב נמלט לרפיח. "יש אויב שברח לרפיח ולמחנות המרכז, ויש אויב נוסף שמגיע ולכן כשאנחנו מזהים צבר רב של אויב במרחב, אנחנו נעשה פעולות שהן פעולות מהירות בהפתעה כדי לנסות להגיע לאויב ולהשמיד אותו וגם לקבל ממנו מידע איכותי על חטופים ובכירים. אבל חטיבת חאן יונס הוכרעה היא לא מתפקדת כמערכת צבאית או סמי-צבאית. נשאר איזה חמוש כזה או אחר שירה עלייך אבל אין מערכת".

עוד מעדכנים בצה"ל כי באוגדה 98 הצליחו להשמיד 20 ק"מ של מנהרות אסטרטגיות במרחב חאן יונס.

בצה"ל הדגישו כי אוגדה 98 מנהלת מרדף מתחת לתת-קרקע ולעתים יש תחושה שכוחות צה"ל קרובים מאוד לבכירים ולעתים רחוקים. לפי הערכות בצה"ל "רגע האמת" מתקרב והמצוד הזה בתת-קרקע הוא חלק בלתי נפרד של חמאס לאחוז בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully