וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכות הנשים ברחבי העולם לימדו אותנו לא לשתוק - חרף האלימות הפיזית, המינית והכלכלית

טל חמווי

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 0:23

יום האישה הבינלאומי הוא הרגע לזכור את העוצמה, היכולות והכוחות של נשים ששינו ומשנות מציאות אחרת עבור כולנו. למדנו מנשים גדולות שאלימות כלפי נשים היא לא בעיה אישית - אלא חברתית וכולנו מושפעות ממנה. לכן, כולנו צריכות להאבק בה

תיעוד: מעצר 10 חשודים במעורבות ברשת סחר בנשים והעסקתן בזנות/צילום: דוברות משטרת ישראל

אני רואה אותה כל פעם כשהיא מגיעה ל"המכללה" - בית ספר חברתי לנשים במצבי זנות ואלימות. היא תמיד נמרצת, תמיד אדיבה לכולן, לרוב מביאה "טייק-אוואי" שבישלה במסעדה שבה היא עובדת, ותמיד, אבל תמיד, עם חיוך ענקי ומדבק שישר גורם לך לחייך.

פגשתי אותה בפעם הראשונה בטקס הסיום של קורס "מכירות בתחום האופנה". היא עמדה כמו היום עם חיוך ענקי, אבל לא הוציאה מילה מפיה. זה אחד מהאפקטים של 10 שנים ברחוב ובזנות עם התמכרויות קשות. מאז, למדה ללא הפסקה. ראינו אותה משתלבת בעבודה שהיא אוהבת, שוכרת דירה ומגדלת חתולה לתפארת.

יום אחד היא סיפרה לי בשמחה שהיא מתחילה ללמוד קורס באוניברסיטה. אמרתי לה שלימודים זה הדבר הכי חשוב שהיא יכולה לעשות עבור עצמה. כי כל דבר שאנחנו לומדות גורם לנו להיות חזקות יותר. כי ככל שאנחנו יודעות יותר, אנחנו מאמינות בעצמנו יותר, מעיזות יותר ומשם השמיים הם הגבול. ידע שרכשת לעולם יהיה שלך ואף אחד לא יוכל לקחת אותו ממך, לא משנה מה יקרה ואיפה תהיי. לא היה קשה לשים לב שעם כל משפט שנאמר, הכתפיים שלה הזדקפו יותר ויותר.

גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017/ראובן קסטרו

התפיסה הזו לא צמחה בחלל ריק. למעשה, כוחו של חינוך וידע נובע ממה שלמדנו ממהפכות שנשים עשו ברחבי כל העולם ובכל התקופות כדי לחולל שינוי בלתי נתפס ולאפשר לנו הנשים להמשיך לשנות אחת בשביל השניה, אבל מנקודת פתיחה מאפשרת יותר.

בזכות מה שלמדנו מהן ומעוד נשים רבות, אנו יודעות כמה חשוב להשמיע את הקול שלנו למרות כל החרדות, האלימות הפיסית, המינית והכלכלית שהן עברו וחלקן אף עוברות. למדנו מנשים גדולות שעבדו כל כך קשה בעבר, שאלימות כלפי נשים היא לא בעיה אישית, זו בעיה חברתית וכיוון שכך, כולנו מושפעות ממנה ולכן כולנו צריכות להאבק בה. כל אחת בדרכה ואחת בשביל השניה. בזכות מה שלמדנו מהן, אנחנו מלמדות אותן לעמוד זקוף ולא להכנע אל מול ההשתקה שהן חוו והסטיגמה שהודבקה להן על ידי החברה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עובדת בזנות בתל אביב, ישראל, 2009. AP
עובדת בזנות בתל אביב, ישראל, 2009/AP

יום האישה הבינלאומי, בה נשים הן אלה שהכי נפגעות, הוא הרגע לזכור את העוצמה, היכולות והכוחות של נשים ששינו ומשנות מציאות אחרת עבור כולנו. כמו גם את של הסטודנטיות שעושות מהפכות מדי יום בכך שהן בונות את חייהן בכוחות עצמן וכנגד כל הסיכויים. כל צעד שהן מצליחות לעשות - להגיע לשיעור, לסיים קורס הוא מהפכה בפני עצמה.

במיוחד בזמן מלחמה, חשוב להזכר ולהזכיר את כל מה שלמדנו, להשמיע קול שקורא לייצר עולם אחר, שדורש שיח אחר, שדורש חינוך ופתרונות שלא מבוססים על אלימות.

המכללהּ מציינת את יום הנשים הבינלאומי במיצג מיוחד לציון יום הנשים שייתקיים ב6.3.24, בו מדרגות הענק ב TLV Fashion ברחוב החשמונאים בתל אביב יתמלאו בציטוטים של נשים חזקות ומעוררות השראה מרחבי העולם, כמחווה לשינוי והמהפכות שחוללו.

הכותבת היא מייסדת, מנהלת שותפה בעמותת המכללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully