וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הרמדאן: הדרג המדיני ידון בהעלאת מכסת הפועלים הפלסטינים שנכנסים לישראל

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 9:28

"לאורך זמן המצב הכלכלי באיו"ש יכול להתפוצץ", התריעו גורמים במערכת הביטחון וטענו כי "יש המלצות להקל על האוכלוסייה הפלסטינית". לדבריהם, "מספיק כמה פיגועים ואתה נכנס לסחרור - רמדאן זו מערכת עידוד טרור משומנת"

הרמטכ״ל בזירת הפיגוע בעלי, 29 בפברואר 2024/דובר צה"ל

הדרג המדיני צפוי לדון היום (שני) בהמלצות להעלאת המכסה של כניסת פועלים פלסטינים לעבודה באיו"ש ובעורף בישראל. לקראת הרמדאן, במערכת הביטחון ממליצים לדרג המדיני להרחיב את ההקלות ולהעלות את מכסת הפועלים. זאת, ברקע ההתרעות לפיגועים שיוצאות מיהודה ושומרון, המתיחות שנוצרה בעקבות המלחמה ברצועת עזה ובלבנון, ההסתה הקיצונית והמאמץ של מפקדות חמאס בחו"ל לגלגל פיגועים באיו"ש ובעורף הישראלי.

מאז ה-7 באוקטובר, נכנסים כ-8,000 פועלים פלסטינים לישראל וכ-14,000 נוספים פועלים להתיישבות ביהודה ושומרון - רובם לאזורי התעשייה, סקטורים חיוניים, מפעלי תרופות, בתי אריזה וסיעוד.

פועל פלסטיני עובר במחסום מכבים. חורחה נמירובסקי, פלאש 90
״המצב הכלכלי ביהודה ושומרון מסוכן - 120,000 פועלים פלסטינים ממתינים״/פלאש 90, חורחה נמירובסקי

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "המצב הכלכלי ביהודה ושומרון מסוכן. יש 120,000 פועלים פלסטינים שממתינים ל'אור ירוק' לחזרתם לעבודה בישראל - ולכן הם שומרים על שקט. אין הפגנות ואין מחאות יוצאות דופן".

על הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון הפלסטינים, אמרו גורמי הביטחון כי "מנגנוני הביטחון הפלסטינים פועלים להרגעת השטח. יש להם עניין שלא תתפרץ אלימות ולא גל של טרור. חמאס יכול לנצל את זה כדי לפגוע גם ברשות הפלסטינית. אבו מאזן לא יצא במשך שבועיים מהבית מה-7 באוקטובר בגלל החשש לחייו. הראשונים לנצל את המצב יהיו חמאס ובפת"ח יודעים שהם לא יהססו לזרוק אותם מהגגות גם באיו"ש - כמו שקרה בעזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על בימת האו"ם, 23 בספטמבר 2022. רויטרס
חמאס יכול לנצל את התקופה הנפיצה כדי לפגוע גם ברשות הפלסטינית/רויטרס

בנוסף, הגורמים אמרו לוואלה! כי "יש המלצות להקל על האוכלוסייה הפלסטינית. לאורך זמן המצב הכלכלי באיו"ש יכול להתפוצץ. מספיק כמה פיגועים ואתה נכנס לסחרור. רמדאן זו מערכת עידוד טרור משומנת. הסרטים והסדרות בטלוויזיה מעודדים אלימות. במהלך הרמדאן, שידוע כתקופה נפיצה, הם כל הזמן במסגדים ואף אחד לא שולט בכל מסגד - גם לא הרש"פ. לכן לקראת הרמדאן תהיה רמת הדריכות גבוהה".

בתוך כך, אמרו גורמי ביטחון כי חרף הביקורת על הכנסת פועלים פלסטינים לעבודה, מרבית הבקשות לאישורי עבודה עבור פלסטינם מגיעים מההתיישבות ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully