וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפשע אנטישמי בשוויץ: חרדי נדקר בציריך, מצבו קשה

3.3.2024 / 22:27

המשטרה עצרה נער בן 15 בחשד שתקף גבר יהודי בן 50 בעיר, ופצע אותו פציעות "מסכנות חיים". בעקבות התקיפה, תוגברה האבטחה סביב מוסדות יהודיים. בקהילה היהודית, שחווה זינוק בתקריות אנטישמיות מאז 7 באוקטובר, רואים בכך עלייה מדרגה מסוכנת

ציריך, שוויץ. רויטרס
ציריך, שוויץ/רויטרס

משטרת ציריך הגבירה את האבטחה סביב אתרים יהודיים בעיר בעקבות תקיפת אדם חרדי, שנמצא בסכנת חיים - כך מסרה היום (ראשון) המשטרה המקומית.

המשטרה הודיעה כי האבטחה תוגברה בעקבות מעצרו של נער בן 15, בחשד שדקר את הגבר היהודי בן ה-50 במרכז העיר במוצאי שבת. בהודעת משטרת ציריך נאמר כי לא ברור מה המניע להתקפה, אך החקירות "כוללות אפשרות מפורשת של פשע המונע מאנטישמיות".

המשטרה ציינה כי האבטחה תוגברה עבור "מקומות ספציפיים עם קשר יהודי" לאחר דיונים עם ארגונים יהודיים מקומיים. היא לא מסרה פרטים נוספים.

ג'ונתן קרוטנר, מזכ"ל הפדרציה השווייצרית של הקהילות היהודיות (SIG), אמר לטלוויזיה השווייצרית כי תקיפות פיזיות נגד יהודים במדינה הן נדירות. "מקרה כזה הוא באמת דבר חדש", אמר.

החשש מפני אנטישמית בשווייץ גבר מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה ברצועת עזה.

בחודש שעבר העלתה הפדרציה של הקהילות היהודיות חשש בנוגע ליחס לקהילה, לאחר שהתקשורת המקומית דיווחה כי המשטרה פתחה בחקירה בנוגע לשלט בעברית שהוצב על ידי בית עסק בדאבוס, שלפיו נאסר על יהודים לשכור ציוד סקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully