וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 חודשי מלחמה: הדרג המדיני שוקל לאפשר כניסת פלסטינים להר הבית לרגל הרמדאן

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 20:09

שבוע לרמדאן, ובמערכת הביטחון ממאנים להחליט כיצד תערך השנה העליה להר הבית, כשמוקדם יותר סוכם בין השר בן גביר למפכ"ל כי נכון להטיל הגבלות על העולים להר. אולם, בעוד המפכ"ל מעוניין בהגבלה מטעמי בטיחות - השר הבהיר כי ימליץ להגביל את מספר המתפללים לאלפים בלבד

בווידאו: בן גביר עלה להר הבית: "זה המקום שבו אנחנו צריכים לחזור ולהראות משילות"/מינהלת הר הבית

אחרי 4 חודשי מלחמה: הדרג המדיני שוקל לאפשר כניסת פלסטינים להר הבית לרגל הרמדאן. אולם, במערכת הביטחון ובדרג המדיני טרם הכריעו כיצד תערך השנה עליית המתפללים המוסלמים להר הבית בחודש זה, זאת כשבוע בלבד לפני החג.

מחר, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וגורמי שב"כ וצה"ל לערוך דיון נוסף בסוגיית ההגבלות, ככל שיוטלו על העולים להר הבית.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
הדרג המדיני שוקל לאפשר כניסת פלסטינים להר הבית לרגל הרמדאן/רויטרס

ביממה האחרונה נועד מפכ"ל המשטרה שבתאי עם השר בן גביר לקראת הדיון מחר, ובמהלך דיון שהתקיים בין השניים בגין מתווים אפשריים - אלו סיכמו כי ימליצו להטיל מגבלות על העולים להר. אולם, בעוד שהמפכ"ל הבהיר לשר כי עמדתו היא לאפשר כניסת ערביי ישראל וערביי יהודה ושומרון תוך הגבלה מספרית על העולים להר, משיקולי בטיחות, כמו אירועי המונים, ובמקביל להתנגדות שב"כ וצה"ל להגבלות בחודש הרמדאן - השר הבהיר כי נכון לטעמו להגביל את מספר המתפללים בהר לאלפים בודדים, על מנת לאפשר למשטרה היערכות מיטבית ויכולת תגובה מהירה במידה ויפרצו הפרות סדר אלימות. מספר העולים המדויק, כמו גם גיל המתפללים צפוי לעלות אף הוא בדיון מחר.

מהמשטרה נמסר בתגובה: המשטרה תציג את עמדותיה הרשמיות בפני הדרג המדיני ולא באמצעות כלי התקשורת ותמשיך לעשות כל שלאל ידה בכדי לשמור על האיזון בין חופש הפולחן לבין שלום הציבור וביטחונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully