וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קשיים בירוקרטיים: צה"ל ייבחן עצמאית הכרה בחיילים שהם ידועים בציבור

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 12:54

עד היום ההכרה בצבא לידועים בציבור התבססה על הכרה במוסדות חיצוניים, אלא שקשיים ביורקרטיים גרמו לכך שחיילים המוכרים ככאלה לא קיבלו את ההטבות המגיעות להם. ארגון "משפחה חדשה": "אבן דרך בדרך להכרה מלאה בזכויותיהם של ידועים בציבור בישראל"

ראש המוסד בהלוויית צבי זמיר: "תדע כל אם ערבייה, אם בנה היה שותף לטבח - דמו בראשו"/אתר רשמי, דוברות רה"מ

צה"ל הודיע על הקלות בהכרה בידועים בציבור, לצורך הענקת הטבות שונות שהיו שמורות עד כה לבני זוג נשואים. ההחלטה מגיעה בעקבות פנייה של "משפחה חדשה".

עד כה, ההכרה כידועים בציבור בצה"ל התבססה על הכרה של גופים ומוסדות ממשלתיים. אלא שלאחרונה ארעו מספר מקרים בהם החלו להערים קשיים בדרישות מבני הזוג לצורך הכרה בהם. הדבר גרר אחריו פגיעה במעמדם מול צה"ל, והקשה על משרתי מילואים, שנאלצו להתמודד עם קשיים בירוקרטיים שונים לצורך מימוש זכויותיהם.

בעקבות פניית ארגון "משפחה חדשה" לצה"ל, שפורסמה ב"וואלה", הודיע הצבא כי מעתה והלאה תיבחן הזכאות באופן עצמאי, על בסיס המבחנים המוכרים בדין ובפסיקה, לרבות משק בית משותף והצהרת בני הזוג, כשגם תעודת הזוגיות של "משפחה חדשה" תוכר אף היא כאינדיקציה להיותם של בני הזוג ידועים בציבור. יצויין כי תעודת הזוגיות של משפחה חדשה נמסרת רק למי שמנהלים משק בית משותף, לאחר בדיקת הדברים, לרבות תצהירים וחתימת עו"ד.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 12 בפברואר 2024. דובר צה"ל
צה"ל יכיר עצמאית בחיילים כידועים בציבור. לוחמים ברצועת עזה, חודש שעבר/דובר צה"ל

אגף הייעוץ המשפטי של מערכת הבטחון הבהיר בתשובתו ל"משפחה חדשה" כי לצורך קבלת זכויות כמו של זוג נשוי, יש למלא אחר שני תנאים מצטברים: הכרה כידועים בציבור, ומגורים משותפים. קציני התגמולים ייבחנו את הדברים, ויבדקו בין היתר את קיומו של משק בית משותף, כשכל מקרה ייבחן לגופו.

מייסדת ומנכ"לית משפחה חדשה, עו"ד אירית רוזנבלום, מסרה בתגובה: "יש לברך על החלטת צה"ל להפעיל שיקול דעת עצמאי. ההחלטה הזו, לצד ההחלטה להכיר בתעודת הזוגיות שלנו, היא אבן דרך נוספת בדרך להכרה מלאה ושלמה בזכויותיהם של ידועים בציבור בישראל שיש להם משק בית משותף, משום שאין סיבה שיהיו שונות או פחותות לעומת מי שהתחתנו בנישואים דתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully