וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בבורקינה פאסו: 170 איש "הוצאו להורג" בהתקפות על כפרים

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 18:53

תובע מחוזי ציטט דיווחים שקיבל מתושבים מקומיים על התקפות שאירעו בשלושה כפרים במחוז צפוני בשבוע שעבר. בין הקורבנות היו נשים וילדים רבים. ההמדינה שבמערב אפריקה סובלת מהתקוממות ג'יהאדיסטית ארוכת שנים, שגבתה את חייהם של אלפי אזרחים

תומכי החונטה הצבאית בבורקינה פאסו מפגינים נגד גוש מדינות מערב אפריקה בבירה. רויטרס
הפגנה של תומכי החונטה בבורקינה פאסו, בשנה שעברה/רויטרס

כ-170 בני אדם נרצחו בהתקפות על שלושה כפרים בצפון בורקינה פאסו - כך אמר היום (ראשון) תובע מחוזי במדינה שבמערב אפריקה.

התובע, עלי בנג'מין קוליבאלי, אמר כי הוא קיבל דיווחים על ההתקפות על הכפרים קומסילגה, נודין וסורו במחוז יטנגה ב-25 בפברואר, כשמניין הקורבנות הלא סופי הוא כ-170 איש שלדבריו "הוצאו להורג". ניצולי ההתקפות סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בין הקורבנות היו עשרות נשים וילדים קטנים.

התובע, מהעיר הצפונית וואהיגויה, הוסיף בהצהרה שמסר כי ההתקפות הותירו גם פצועים וגרמו לנזק חומרי. הוא אמר כי משרדו הורה על חקירה ופנה לציבור כדי שיעביר מידע נוסף.

גורמי ביטחון מקומיים אמרו כי ההתקפות הללו הן נפרדות מפיגועים קטלניים שאירעו במסגד ובכנסייה בצפון המדינה בשבוע שעבר.הרשויות טרם פרסמו מניין הרוגים רשמי בהתקפות אלה.

בורקינה פאסו מתמודדת עם התקוממות ג'יהאדיסטית של מורדים המזוהים עם אל-קאעדה וארגון המדינה האיסלאמית, שזלגה ממאלי השכנה ב-2015.

כמעט 20 אלף בני אדם נהרגו מאז, ויותר משני מיליון איש נעקרו מבתיהם בבורקינה פאסו, אחת המדינות העניות בעולם הממוקמת בסאהל, אזור המוכה בחוסר יציבות כרונית.

הכעס על חוסר היכולת של המדינה למגר את הטרור שיחק תפקיד מרכזי בשתי הפיכות צבאיות שאירעו בשנת 2022. השליט הנוכחי, איברהים טראורה, הציב את המאבק נגד הארגונים הקיצוניים בראש סדר העדיפויות של משטרו הצבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully