וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ילד משפחתי, מוקף בחברים": דולב חיים מלכה נפל בקרבות ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 9:15

מלכה סיים לא מזמן את הטירונות בחטיבת כפיר. ביום רביעי האחרון אחרי פעילות בגזרת לבנון, כבר נשלחה החטיבה לרצועת עזה. יום קודם לכן הגיעו הוריו לבסיס להיפרד לפני הכניסה. במהלך השבת, נודע כי נפל בקרב. "הכנסנו את השבת בידיעה שחייה של המשפחה השתנו ללא היכר"

בווידאו: הלוויתו של סמל עוז דניאל 26.02.24/שלומי גבאי

לביתה הזמני של משפחת מלכה במושב עבדון בגליל המערבי הגיעו כבר משעות הבוקר (שבת) עשרות קרובי משפחה וחברים של דולב, שהיום הודיע צה"ל כי נפל בקרבות ברצועת עזה. סמל דולב חיים מלכה, חייל צעיר שלאחרונה סיים את הטירונות הארוכה של יחידת "כפיר", הותיר אחריו הורים, סיוון ואבי מלכה, ושני אחים, עמית ומיקה.

דולב חיים מלכה למד בבית חינוך תיכון גליל מערבי במגמה המדעית-טכנולוגית. דולב התנדב במד"א, אהב לשחק כדורגל והיה אוהד מושבע של מכבי ת"א. קרוביו תיארו אותו כבעל לב גדול ואוהב אדם. "הוא היה ילד משפחתי מאד, שגדל והתחנך ועשה מסלול לימודים מאד מוצלח בשלומי ואחר כך בבית הספר האיזורי בכברי", סיפר דודו של דולב, רון רובין, "הוא תמיד היה מוקף חברים גם בלימודים, גם בצבא. הוא ילד שתמיד כיבד את ההורים והסבים והסבתות משני הצדדים. כשאחד מהם היה במצוקה היה ישן אצלם, עושה להם קניות".

דולב מלכה, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
נפל בקרבות ברצועת עזה, דולב מלכה/דובר צה"ל

עוד סיפר הדוד כי דולב רצה לשרת את המדינה בתפקיד משמעותי. "בכל הכוח, הוא רצה לתת למדינה כל מה שהוא יכול", סיפר רובין, "האמת היא שהוא רצה ללכת בדרכו של אביו ולהתגייס לגולני, אבל בסוף התגייס לכפיר הוא עשה טירונות מאד ארוכה ואחרי זה עשה פעילות בגזרת לבנון. ביום רביעי הורידו אותם לעזה להחליף את צנחנים, ביום חמישי הם נכנסו וביום שישי בצהרים קרה האסון. אנחנו עוד לא יודעים מה בדיוק קרה. אומרים שכנראה היה בית ממולכד עליו נורה טיל נ"ט. אבל המפקדים שהיו כאן אמרו שיחזרו שוב עם הפרטים".

הדוד שיתף בפרטי המפגש האחרון של ההורים אבי וסיוון עם בנם. "ההורים ראו אותו בפעם האחרונה ביום שלישי", הוא סיפר, "הם ידעו שהוא אמור להיכנס לעזה ונסעו לפנק במאכלים לחזק ולהפרד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דולב מלכה, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
"ההורים ידעו שהוא לעזה ונסעו לפנק במאכלים ולהפרד", דולב מלכה/דובר צה"ל

"שבת קשה עברה על כולנו", סיפר ראש המועצה המקומית שלומי, גבי נעמן, "כאב וצער גדול על נפילתו של דולב מלכה בנם של אבי וסיון מלכה היקרים. דולב נפל אתמול במלחמה בעזה, השם יקום דמו. אין מילים לנחמה, נותר לנו רק לחבק את ההורים והמשפחה היקרה שאיבדה את בנם היקר הגיבור במלחמה על קיומנו. מלחמה המוצדקת ביותר, יותר מאי פעם! היו חזקים . החיילים הצעירים הללו כולם גיבורים וכאיש אחד יצאו למלחמה עד לנצחון מוחלט כי אין לנו ארץ אחרת".

נעמן סיפר כי שלוש שעות לפני כניסת שבת ביקש ממנו נציג צה"ל את הכתובת של משפחה אחרת, ובשיחה הזו הוא עדכן אותו בסודיות רבה על כך שהבן נפצע בעזה. "שעה אחרי, שוב מגיע אליי טלפון מנציג צה"ל וגם כאן הוא מבקש טלפון וכתובת של משפחת מלכה, וכאן בזהירות הנדרשת משתף אותי בבשורה הקשה שהבן לא איתנו", שיתף נעמן, "דקות מספר לפני כניסת שבת עדיין לא הגיעה ההודעה למשפחה, בצער גדול הכנסנו את השבת בידיעה שהשבת חייה של משפחה השתנו ללא היכר".

משפחת מלכה היא ממפוני היישוב שלומי, שם גרו בבית בשכונה הצמודה לגבול עם לבנון. אחרי תקופה ארוכה במלון בירושלים, חזרה המשפחה לאזור לפני שבועיים ועברה להתגורר בישוב הסמוך עבדון, מיישובי המועצה האזורית מעלה יוסף שטרם פונה. באותו היישוב שכרה המשפחה בית סמוך לדודתו של דולב, אחותו התאומה של אימו.

דולב מלכה, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
"הכנסנו את השבת בידיעה שחייה של משפחה השתנו ללא היכר". דולב מלכה/דובר צה"ל

אביו של דולב, אבי, עובד בביטוח הלאומי, והאם סיוון, מנהלת מחלקת גבייה במועצה האזורית מטה אשר. הבוקר, הוציאה המועצה האזורית הודעה בה נמסר כי הם "מרכינים ראש ובוכים ביחד עם סיוון מלכה עובדת המועצה שלנו וכל בני משפחתה על נפילת בנה".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, שהוא גם יו"ר פורום ישובי קו העימות, הוסיף ומסר לאם השכולה סיוון, "הלב דואב ושותת דם. כשהתבשרתי על נפילתו בעזה של דולב בנך האהוב שכל כך דאגת לו. מיאנתי להאמין, אין מילים שיכולות לתאר את הכאב שפילח את ליבי כשנסעתי לביתך", הוא מסר, "אני וכל עובדות ועובדי המועצה מחבקים ונעטוף אותך את אבי ואת הילדים המקסימים יהי זכרו של דולב מבורך.

הלוויתו של דולב תתקיים בשעה 11:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בשלומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully