וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתת לי שמחת חיים, אשתדל להישאר כזו": הרב יצחק צייגר הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 14:12

יצחק נרצח בפיגוע בעלי, כשבוע לאחר שהשתחרר משירות מילואים. הוא הניח אחריו אישה, שלושה ילדים ושני נכדים. "אבא שלנו היה גיבור, זו גבורה לנסות להרוג את מי שבא להורגך. אנחנו צריכים לשמוח, האויבים שלנו צריכים להיות באבל"

הרמטכ״ל בזירת הפיגוע בעלי, 29 בפברואר 2024/דובר צה"ל

הרב יצחק צייגר שנרצח אתמול (חמישי) בפיגוע בעלי הובא היום למנוחות, הוא הניח אחריו אישה, שלושה ילדים ושני נכדים. יצחק בן ה-58 התגורר בשבי שומרון והשתחרר רק לפני כשבוע משירות מילואים, הוא גם היה מתנדב מסור בארגוני ההצלה והחירום במשך שנים ארוכות. אוריה הרטום בן ה-16 נרצח גם הוא בפיגוע.

שלומית, רעייתו של יצחק ספדה: "מי היה מאמין, יצחק שלי אהובי. קיבלתי מתנה ענקית מלאת אור לשנתיים בדיוק. היית האור שלי, נתת לי שמחת חיים, שכולם אמרו לי שאני זוהרת והכל בזכותך. אשתדל להישאר כזו. עשית אותי מלכה. אחרי 20 שנות בדידות הכנסת לי אור ענק".

"היית איש של שנתינה וחסד. נרצחת על קידוש ה'. כשהיה לך זמן ללכת לנוח שמת שיעור כדי להירדם עם צליל לימוד תורה. כמה השתדלת בנסיעות לשמוע שיעורים. כל שבת הקפדת לסיים ספר תהילים שלם, וסיימת עם אנשי פסגות ספר שלם כל יום. רוצה להיפרד ממך ולהודות לך על שנתיים קסומות מלאות אור, שמחה ונתינה. אשתדל להמשיך את הדרך שלך. אוהבת לנצח, שלומית".

יצחק צייגר, נרצח בפיגוע בעלי, 29 בפברואר 2024. ישי סימנסקי, TPS
"היית איש של שנתינה וחסד. נרצחת על קידוש ה'". הרב יצחק צייגר/TPS, ישי סימנסקי

"אנחנו עם של מטורפים, שכאשר אבא שלך נרצח בפיגוע במקום לדבר עליו כמו עוד מת, אנחנו נדבר על המטרה שלנו כעם וקיומו בעולם", אמר בנו אוריאל בדמעות. "אנחנו צריכים לשמוח, האויבים שלנו צריכים להיות באבל. אנחנו בוחרים במשהו אחר לגמרי, הם אויבי העולם. עם ישראל היקר, יש לנו כוחות. אנחנו ברגעים כאלה יודעים להוציא אותם לפועל וזו ההשראה שלנו כעם אחד מהשני".

"אנחנו מקבלים כוחות ונותנים כוחות. במילים אחרות, אנחנו אחים, אפילו שזה נראה שאנחנו רבים וקשה לנו. אבא שלנו היה גיבור, זו גבורה לנסות להרוג את מי שבא להורגך. עם ישראל חי יקר, אנחנו בסוף הדרך אין לנו מה להישבר. אנחנו כואבים וקשה לנו, אבל אנחנו אלופים ותותחים. אין עלינו. אבא תודה על כל מה שעשית בשבילנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. TPS
"אבא תודה על כל מה שעשית בשבילנו". זירת הפיגוע בעלי/TPS

הרב דניאל לונצר חברו של הרב יצחק, סיפר על חייו מלאי הנתינה וההתנדבות: "איפה לא התנדבת, מד"א, כיבוי אש, זק"א, משטרה, ידידים, מילואים. הייתי תמיד אומר שיש לך מטען מהיר, היית ישן שעתיים בלילה, לפעמים אפילו בתוך הרכב. בסיום העבודה, במקום ללכת לנוח היית נוסע לירושלים להביא תרופות להורים ומשם אוסף ספה מהמרכז לאברך בכולל ולקינוח נסיעה למירון, לא היה תחום שלא נגעת, כמה היית מסור להורים. היית גם איש משפחה, היית מאוד גאה בילדים שלך".

"מדי פעם היית אומר לי בשיחות הארוכות שלנו שהחלום שלך לעזוב את העבודה ולשבת בבית המדרש ללמוד תורה, כעת רבי יצחק היקר אתה תלמד תורה בישיבה של מעלה עם כל הקדושים. עם רבי עקיבא וחבריו, עם קדושי המלחמה בעזה, עם קדושי בארי וכפר עזה".

פיגוע ירי בתחנת דלק, ישוב עלי, בנימין, 29 בפברואר 2024. דובר צה"ל
"כעת רבי יצחק היקר אתה תלמד תורה בישיבה של מעלה עם כל הקדושים". זירת הפיגוע בעלי/דובר צה"ל

ראש מועצת שומרון יוסי דגן סיפר על הרגעים בהם הביא את הבשורה המרה לאשתו, "אתמול כשנכנסתי לבית המשפחה, שלומית בדיוק ראתה במחשב שידור חי מזירת הפיגוע - התחלתי לספר לה, והיא אומרת לי 'אני רואה את הרכב שלו, הוא בטח מטפל בפצועים'. כי אם הוא בזירת פיגוע הוא רץ לטפל, לעזור, לחבק. בכאב גדול נאלצתי לספר את הבשורה הקשה".

"היית דמות לכל מכריך, דמות לא מנוצחת", המשיך. "דווקא מתוך התמימות שלף והאור הפשוט, הטבעי, כמו ילד. היית כל כך גדול וחזק, לא מתוך שרירים אלא מתוך לב. אנחנו יהודים מאמינים, אנחנו מאד כואבים אבל לעולם לא נשברים. אצלך זה היה הלכה למעשה. נלך בדרכך ונוסיף עוד ועוד עשייה ובניין. הישוב שבי שומרון חטף מכה איומה אחרי מכה איומה, כולנו מבטיחים לך שהישוב שבי שומרון, כל ההתיישבות היהודית בשומרון, ביהודה ובכל הארץ לא רק תצא מחוזקת, אלא שבי שומרון תהפוך לעיר ואם בצפון השומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully