וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרי סוף השבוע: שרון מגיע ל-50 אחוז

6.1.2001 / 14:30

בשני הסקרים המרכזיים זוכה יו"ר הליכוד לתמיכה של מחצית הבוחרים; ברק ממשיך לאבד גובה; ופרס מנצח, אבל כרגיל רק בסקרים

אהוד ברק בצרות. כך לפחות על פי סקרי סוף השבוע, שבכולם מגדיל עליו אריאל שרון את הפער לעומת השבוע שעבר. פחות מחמישה שבועות לפני הבחירות, מגיע ראש הממשלה לשפל הגדול ביותר מול שרון.

על פי סקר "גאלופ-מעריב", מקבל שרון כבר 50 אחוז מקולות הבוחרים, וברק 22 אחוז בלבד. בשבוע שעבר קיבל ברק 24 אחוזים ושרון 45. גם שיעור המתלבטים ירד מ-31 ל-28. גם לפי סקר "דחף-ידיעות אחרונות" מידרדר ראש הממשלה לעומת שרון. הוא זוכה ל-32 אחוזים מהקולות, לעומת 35 בשבוע שעבר. שרון זוכה ל-50 אחוז, ושיעור המתלבטים עולה קלות מ-17 ל-18 אחוזים.

בשני הסקרים נבדקה התמודדות תיאורטית של שמעון פרס, ובשניהם הוא גובר על שרון: על פי סקר "גאלופ" הוא זוכה ל-46 אחוזים, לעומת 43 בלבד לשרון. 11 אחוז מתלבטים - 17 אחוז פחות משיעורם בהתמודדות ברק-שרון. גם אם פרס גורף את כל ההפרש במתלבטים, הוא עדיין מגייס עוד שבעה אחוזים שהיו בוחרים בשרון, אם ברק היה מתמודד מולו.

בסקר "דחף" מקבל פרס 49 אחוזים ושרון 44. שבעה אחוז מתלבטים - 11 פחות מבהתמודדות ברק-שרון. וגם כאן, גם אם פרס מקבל את כל 11 האחוזים האלו, הוא עדיין סופח אליו שישה אחוזים מקולות שרון.

אכזבה מברק, לא מהשלום

מועמדותו של פרס אמנם תיאורטית, אך יכולה להתרחש אם מפלגת העבודה תציבו במקום ברק. ראש הממשלה לא מתכוון כרגע לוותר על מועמדותו, אולם בפוליטיקה, כמו בפוליטיקה, הכל אפשרי. על פי סקר "גאלופ", 62 אחוזים ממצביעי ברק ב-99', מעוניינים שיפנה את מקומו לפרס. הדבר מצביע בעיקר על אכזבה מהאיש ברק, ולא מהשלום.

עם זאת, התמיכה בהסכם שלום נסוגה מעט השבוע. 43 נוטים לתמוך בהסכם, אם ערפאת וברק יחתמו עליו, לעומת 44 בשבוע שעבר. 49 אחוז יתנגדו להסכם, לעומת 48 בשבוע שעבר. 63 אחוזים לא רוצים שההסכם ייחתם לפני הבחירות ב-6 בפברואר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully