וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ פותח פער מנתניהו, ומי מתרסק?

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 8:21

אילו הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי היו מקבלים 41 מנדטים לעומת 18 בלבד של הליכוד - כך לפי סקר מעריב. אלא שהנתון המשמעותי ביותר הוא ההתחזקות של גנץ בהתאמה לראשות הממשלה: 22% ממצביעי הליכוד בבחירות 2022 חשבו שהוא יותר מתאים לתפקיד מאשר נתניהו

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בקריה 29.02.24/לעמ

סקר המנדטים השבועי שנערך עבור עיתון "מעריב" קובע כי בני גנץ מוביל בפער ניכר יחד עם מפלגתו. השבוע הוא מתחזק ב־2 מנדטים ומגיע ל־41 עם המחנה הממלכתי. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

אילו הבחירות היו נערכות היום, על פי ממצאי הסקר, מפלגת המחנה הממלכתי כאמור מתחזקת ב־2 מנדטים ומגיעה ל־41. הליכוד נשארת עם 18 מנדטים, יש עתיד (12) ועוצמה יהודית (9) יורדות במנדט כל אחת, ושאר המפלגות ללא שינוי מהשבוע שעבר.

בני גנץ | בנימין נתניהו. יונתן זינדל , עמוס בן גרשום לע"מ, פלאש 90
הפער גדל. גנץ ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל , עמוס בן גרשום לע"מ

יהדות התורה עומדת על 6 מנדטים, חד"ש־תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי על 5, בדומה לשבוע שעבר. מרצ, שלא נמצאת בכנסת הנוכחית, עומדת על 5, ורע"ם של מנסור עבאס על 4 מנדטים - סוגרת את רשימת המפלגות. מי שממשיכות שלא לעבור את אחוז החסימה הן הציונות הדתית, שעומדת על 2.8%, העבודה שלאחר ההחלטה על מועד פריימריז למפלגה עולה במעט ל־2.5%, אך עדיין רחוקה מאחוז החסימה, ובל"ד אף היא לא עוברת את אחוז החסימה - עם 1.7%. בחלוקה שבין קואליציה לאופוזיציה בסך הכל נחלשת השבוע הקואליציה במנדט לכדי 43, ואילו האופוזיציה הנוכחית מתחזקת במנדט אחד ל־68.

בשאלת ההתאמה לראש הממשלה, בני גנץ עומד על כ־50%, כאשר לא פחות מ־88% ממצביעי יש עתיד רואים אותו כמתאים יותר מבנימין נתניהו. נתניהו עצמו עומד בסקר הכללי על 33% שרואים אותו כמתאים. הנתון הבולט הוא שכחמישית (22%) ממי שהצביעו לליכוד בבחירות 2022 סבורים שבני גנץ הוא המתאים לראשות הממשלה. כ־17% לא מעדיפים אף אחד מן השניים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בצלאל סמוטריץ' בועדת הסיעה של הציונות הדתית. יונתן זינדל, פלאש 90
צונח בסקרים. סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

הסקר נערך בתאריכים 28־29 בפברואר 2024, וענו עליו 511 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully