וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: התקרית בעזה עלולה להקשות על המשא ומתן לשחרור החטופים

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 21:33

נשיא ארצות הברית אמר ביחס לתקרית עצמה: "אנחנו בודקים את זה עכשיו, יש שתי גרסאות מתחרות למה שקרה". קודם לכן אמר ביידן שהוא חוזר בו מאמירתו לגבי הפסקת אש עד יום שני. בכיר אמריקני אמר היום: "ביקשנו הבהרות לגבי התקרית בעזה. לא קיבלנו מידע חדש"

בווידאו:תיעוד אווירי של המבצע להכנסת סיוע הומניטארי לצפון רצועת עזה, המראה כיצד ההמון פלסטיני התנפל על המשאיות וכתוצאה מכך נהרגו עשרות מצפיפות, דוחק ודריסה/דובר צה"ל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (חמישי) במענה לשאלות כתבים שהתקרית בעזה עלולה להקשות על המשא ומתן לשחרור החטופים ולהפסקת אש. "אני יודע שזה כך", אמר ביידן. על התקרית עצמה אמר ביידן "אנחנו בודקים את זה עכשיו. יש שתי גרסאות מתחרות למה שקרה. עדיין אין לי תשובה".

ביידן אמר, כמו כן, שהוא חוזר בו מאמירתו לגבי הפסקת אש עד יום שני: "אני מדבר עם מנהיגים באזור. אולי זה ייקח מעט יותר זמן". הנשיא שוחח היום בטלפון עם אמיר קטאר ודן עמו בהתקדמות המו"מ על עסקת החטופים. השיחה התקיימה לפני שביידן אמר שהתקרית בעזה תסבך את המו"מ".

מאוחר יותר שוחח הנשיא ביידן עם אמיר קטאר ועם נשיא מצרים. לאחר השיחות אמר ביידן כי אסון משאיות הסיוע בעזה "מדגיש את הצורך הדחוף להשלים את המו"מ על הסכם לשחרור החטופים תמורת הפסקת אש מהר ככל האפשר".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, 27 בפברואר 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, 27 בפברואר 2024/רויטרס

מוקדם יותר היום אמר בכיר אמריקני: "ביקשנו הבהרות על התקרית בעזה, לא קיבלנו מידע חדש, מעבר למה שנאמר בהצהרות הרשמיות".

סגנית דוברת הבית הלבן אוליביה דלטון אמרה הערב: "ביקשנו מממשלת ישראל לפתוח בחקירה כדי לבדוק כיצד ומדוע התרחש האסון של משאיות הסיוע". דלטון הוסיפה: "אמרנו לממשלת ישראל שצריכה להיות תוכנית מעשית לאזורים שבהם חמאס לא נמצא, כדי לספק סיוע וביטחון לתושבים הפלסטינים. לא ראינו תכנית כזו עד כה - ואנחנו מאוד מודאגים מכך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הרוגים פלסטינים לאחר הכנסבת ציוד הומניטרי, ברחוב א-רשיד,עזה, 29 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרוגים פלסטינים לאחר הכנסבת ציוד הומניטרי, ברחוב א-רשיד,עזה, 29 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר לוואלה כי התקרית סביב משאיות הסיוע ברצועת עזה מדגישה את הצורך בהשגת הפסקת אש זמנית, שתאפשר להגדיל את כמות הסיוע ההומניטארי שנכנסת לעזה.

"זו תקרית רצינית ואנחנו בוחנים את הדיווחים בנושא. אנחנו מתאבלים על הקורבנות ומכירים בכך שיש בעזה מצב הומניטארי חמור שגורם לכך שפלסטינים חפים מפשע רק מחפשים דרכים להשיג מזון למשפחותיהם", אמר בדובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן.

הדובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר עוד כי התקרית "מדגישה את חשובת הרחבת היקף הסיוע הומניטארי שנכנס לעזה, כולל באמצעות הפסקת אש זמנית פוטנציאלית. אנחנו ממשיכים לעבוד יום ולילה כדי להשיג את התוצאה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully