וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 20:48

ראש הממשלה אמר בפתח דבריו כי "המערכה המדינית נועדה לתת למערכה הצבאית את הזמן להשגת היעדים הללו עד הניצחון. על המו"מ לעסקה: "עושים כל מאמץ להביא לשחרור החטופים". תשובתו לטענה שהוא מקשיח עמדות בגלל שיקולים פוליטיים: "הכפשות שאין להם קשר למציאות"

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה בקריה 29.02.24/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב בצל הפיגוע בעלי בו נרצחו שני גברים בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב, והתייחס ללחצים הבינלאומיים על ישראל להפסקת המלחמה: "מאז ה-7 באוקטובר אנחנו מנהלים שתי מערכות - צבאית ומדינית. הצבאית נועדה לחסל את חמאס, להשיב את חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהיה איום על ישראל. המערכה המדינית נועדה לתת למערכה הצבאית את הזמן להשגת היעדים הללו עד הניצחון".

לשאלת וואלה! כיצד מתקדמים המאמצים להשבת החטופים השיב: "אנחנו עושים כל מאמץ להביא לשחרור החטופים גם בשעות אלה, ונתקלים בקיר אטום של דרישות הזויות של חמאס. הוא לא מנסה אפילו להתקרב לאזור ההסכמה. וזה המצב. התיקיות קיימות אצל כולנו. אבל אני לא יכול לתת הבטחה שאין לה כיסוי. מקווה שיהיה לה כיסוי".

לשאלה על הדיווחים שביקש מראש המוסד להקשיח עמדות במשא ומתן על החטופים: "אני מאוד מעריך את ראש המוסד ודברים שאני אומר לו יישארו בינינו. אני מעריך את חובתו לביטחון המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונים, 29 בפברואר 2024. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונים, 29 בפברואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית

לגבי הטענות שהוא מקשיח עמדות בגלל שיקולים פוליטיים אמר נתניהו: "מה חדש? אין לזה סוף. אני פועל כדי להחזיר את החטופים וכדי להשלים את יעדי המלחמה, זה לא דבר שהוא מומצא". לדבריו, "אני לא יכול להתגבר על הקמפיין הבלתי פוסק של הכפשות שאין להם קשר למציאות. אני גם לא יכול להתגבר גם על הקמפיין הממומן שמוציאים עליו עשרות מיליארדים".

לדבריו, "כראש ממשלה אני מחוייב לשמור על האינטרסים הקיומיים שלנו, יהיו הלחצים אשר יהיו והם הולכים וגוברים. אני הודף את הלחצים הבינלאומיים לסיים את המלחמה לפני שנשיג את כל יעדיה. השבוע התפרסם בארצות הברית מחקר של מכון הארוורד האריס שקובע ש-82 אחוז מהציבור האמריקניי תומך בישראל. תמיכה רחבה זו נותנת לנו משנה כוח להמשיך במערכה עד הניצחון המוחלט".

על המשך הלחימה אמר: "שיהיה ברור שהמשך ניצחון על חמאס מחייב את חיסול כל הגדודים הנותרים במרכז הרצועה וגם ברפיח. נעשה זאת תוך דאגה לצרכים ההומניטריים ולחוק הבינלאומי". על המשא ומתן למתווה לעסקת חטופים "אנחנו עובדים מסביב לשעון ודורש לדעת מראש את שמות כל החטופים שיהיו במתווה. טרם קיבלתי תשובה ומוקדם לומר אם נשיג שחרור נוסף אבל ברור שלא נתקפל מול הדרישות ההזויות של חמאס כי אם נתקפל לא נהיה כאן".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיילי צה"ל ברצועת עזה, 25 בפברואר 2025. דובר צה"ל
"ניצחון על חמאס מחייב את חיסול הגדודים גם ברפיח"/דובר צה"ל

על גיוס החרדים לצבא והשוויון בנטל "אני מוקיר עמוקות את לימוד התורה ואת התגייסותם לארגוני הצלה אזרחיים, אבל אני חייב לומר שאי אפשר להתעלם מהתחושה הרווחת בציבור על הפער בחלוקת הנטל בביטחון. נקבע יעדים לגיוס לצה"ל ולשירות האזרחי ונקבע גם דרכים למימוש היעדים הללו. בלי לפלג את העם".

נתניהו בתשובתו לדרישות של בן גביר להגביל את עליית ערביי ישראל להר הבית בחודש הרמדאן: "אמרו שהשר מודר אבל הוא היה שם והביע את דעתו וגם המשטרה הביעה את דעתה וקיבלתי את המלצתה. אנחנו מאפשרים חופש פולחן בכפוף לתנאי הביטחון, ואין לנו כוונה להצר אותו".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגיב להצהרת ראש הממשלה: "עוד מופע היסטרי של ראש ממשלה כושל ואשם. ישראל תנצח רק אם הממשלה הכושלת הזאת תיקח אחריות ותתפטר. כל הסיסמאות והמשפטים היפים לא יסתירו את המחדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully