וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת כסיף: השוטר תקף אותי, מדובר בתפירת תיק מסיבות פוליטיות

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 22:24

פרסום ראשון: בתמלילי החקירה של עופר כסיף, שהיום הוחלט להגיש נגדו כתב אישום על תקיפת שוטר, טען חה"כ שהשוטר "דחף את ידו לפנים שלי" והוא רק הסיט את ידו כ"התגוננות מובהקת". לדבריו, מדובר ב"שקרים מתואמים בין השוטרים". פרקליטו: "נכפור בהאשמה בביהמ"ש"

בווידאו: העימות בין ח"כ עופר כסיף ללוחמי מג"ב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, החליטה היום (חמישי) להגיש לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, בהפגנה ליד הכפר מסאפר יטא. היועצת דחתה את טענות ההגנה של כסיף בשימוע שנערך לו. תמלילי החקירה של כסיף מתפרסמים כאן לראשונה. בחקירתו טוען כסיף שהוא היה זה שהותקף, ופגיעתו בשוטר היתה מעשה של התגוננות. על מהלך החקירה טען כסיף שהיה נגוע במניעים פוליטיים.

כסיף נחקר באזהרה באוגוסט 2022 בלהב 433. הוא נשאל על האירוע שבו הוא נראה בסרטון מכה שוטר, שמנע ממנו להמשיך להפגין, לאחר שצבא הכריז על המקום כשטח צבאי סגור. על כך השיב כסיף: "זה לא נכון. התקדמתי עם הרכב, והשוטר שוב, כנגד החוק, חסם אותי ונתן מכה בעוצמה על מכסה המנוע. אני יצאתי מהרכב. אותו שוטר דחף את ידו לפנים שלי, שלפי החוק זו תקיפה. מגע יכול להיחשב כתקיפה. ברגע שהוא דחף את ידו לתוך הפנים שלי, וגם צועק אתה לא תיצמד אליי, הוא פוגע לי בפנים. אז אני יוצא ואומר אתה נתת לי אגרוף".

דיון ועדת חוקה, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
כסיף בדיונים בוועדת החוקה/פלאש 90, יונתן זינדל

חוקרת המשטרה רס"מ יעל טנזי הקשתה על ח"כ כסיף ושאלה: "הייתה לשוטר כוונה לתת לך מכה?".

כסיף השיב: "אני לא יודע מה היה בראש שלו, אבל ההרגשה שלי הייתה שכן".

החוקרת המשיכה: "איך הגבת?".

כסיף השיב: "הסטתי את היד שלו ולפי הצילום פגעתי בראש שלו תוך כדי הדיפת היד, לא מתוך כוונה ולא מתוך רצון, בוודאי ובוודאי לא כתקיפה. זו הייתה התגוננות מובהקת".

בסיום החקירה הוצגו בפני כסיף סרטונים מהאירוע שבהם הוא נראה לכאורה מכה את השוטר. על כך הוא השיב: "אני כופר בזה לחלוטין, ורואה בזה כתפירת תיק מסיבות פוליטיות גרידא, ותוצאה של שקרים מתואמים בין השוטרים הנוכחים במקום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עופר כסיף בהפגנה חיפה נגד המלחמה. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
עופר כסיף בהפגנה נגד המלחמה בחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

כאשר כסיף נשאל האם הוא מעוניין להתנצל בפני השוטר הוא השיב: "הוא יצר את הסיטואציה אבל עדיין מצטער שפגעתי בראשו של השוטר". כסיף חזר ואמר: "השוטר דחף את ידו לתוך פני. אני הדפתי את היד שלו ותוך כדי זה פגעתי בראשו של השוטר שלא בכוונה תחילה, בוודאי שלא בכוונת תקיפה".

תגובת עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את חבר הכנסת כסיף: "במסגרת חקירת המשטרה, הציגו חבר הכנסת ד"ר כסיף וכן מספר עדים מטעמו - לרבות עוזרו הפרלמנטרי ומפגינים שהיו במקום - צילומי וידאו שמלמדים שאחד הקצינים במקום איים על כסיף, וכן שהשוטר שהתלונן נגד כסיף, הוא שנגע בו ראשון באמצעות דחיפת אצבעו לפניו של כסיף. חשוב לציין שהקצין המאיים לא נחקר תחת אזהרה, ובוודאי שלא הועמד לדין. נקודה זו מטרידה בעינינו. גם השוטר המתלונן, שלשיטת כסיף, תקף אותו בפניו בטרם הגיב כסיף, לא נחקר כחשוד. אנחנו מכבדים כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה, אך סבורים שהגשת כתב האישום היא שגיאה חמורה. באווירה הציבורית הנוכחית קל מאד להתגולל על כסיף, ולהציגו כאויב האומה. אנו נכפור באשמה בבית המשפט, ונציג את טיעונינו באמצעות עדויות וסרטונים ממקום האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully