וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי טען בתיק 4000: שום גורם לא צידד במדיניות ההפרדה המבנית של פילבר

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 16:30

בהודעה שמסר הנגבי, שהיה שר התקשורת, בשנת 2017 לרשות לניירות ערך, הוא הבהיר שהאוצר, מבקר המדינה והמתחרים של בזק התנגדו למהלך שביקש פילבר לקדם, לכאורה לטובת נתניהו. הנגבי הודה: "אני יוצא מפה בתחושה מאוד מעיקה"

בווידאו: מגיש בוואלה! לשעבר בתיק 4000: "הבקשה נשמעה כמו משהו של משפחות פשע"/מערכת וואלה!

צחי הנגבי, שר התקשורת לשעבר וראש המל"ל אמר בהודעה שמסר לרשות לניירות ערך ב-2017 כי אף אחד לא צידד במדיניות שביקש לקדם מומו פילבר בנושא ההפרדה המבנית. "למשל, משרד האוצר ראה באופן מאוד בעייתי את המדיניות שלו", הוא אמר בהודעתו, במסגרת תיק 4000. לפי הדברים, משרד האוצר חשב שההצעה פוגעת בתחרות, מבקר המדינה "לא גיבש החלטה, אבל ביקש שלא יתקדם בנושא הזה, כל עוד הוא לא פרסם את דוח הביקורת שלו". בנוסף, נאמר בהודעת הנגבי, "המתחרים בבזק היו מאוד חריפים בהתנגדות שלהם, סלקום ופרטנר... אני לא זוכר שהיה גורם שתמך בקו שמומו ייצג".

הנגבי התייחס להקלות שבזק, אז בבעלותו של שאול אלוביץ', ביקשה בעבור ההפרדה המבנית בבזק, כלומר לקיחת מספר חברות שהיו תחת בזק וסיפקו שירותים שונים כדוגמת אינטרנט, טלפוניה, ורשת סלולרית והפיכתם לשלוש חברות שונות. הנושא הזה עומד במרכז תיק 4000, כאשר הפרקליטות טוענת שפילבר הקל לכאורה עם בזק בדרישות על ההפרדה המבנית למען אלוביץ', שבתמורה העניק סיקור אוהד לנתניהו בוואלה.

צחי הנגבי,הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) , אוניברסיטת רייכמן, 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
ראה את פילבר כמי שבא מאידיאולוגיה. צחי הנגבי/ראובן קסטרו

יש לציין שתי עובדות חשובות: בהודעה הזאת שמו של נתניהו, הנאשם בתיק, לא עולה באופן מפורש כמי שידע על מעשיו של פילבר. השנייה היא שהנגבי מסביר את מעשיו של פילבר כמי שחשב שיש להקל עם בזק, על מנת שזו תאפשר גישה קלה למתחרים לתשתיות שלה, מכיוון שבישראל יש חוסר בתשתיות.

בהמשך, הנגבי סיפר גם על ניסיון של פילבר לכאורה להשתמש בשמו של הנגבי על מנת לקדם מהלכים בחוק ההסדרים (החוק שדרכו עובר התקציב, ב"א) כדי להניע את הרפורמות שפילבר רצה לקדם במשרד התקשורת ובמשרד האוצר התנגדו: "כמה פעמים באו אליי מהאוצר ואמרו לי 'מומו משתמש בשמך ואומר שאתה נותן לו גיבוי במהלכים שהוא עשה בכנסת'. הוא עבד עם כל מיני ח"כים בכל מיני נושאים שקשורים לחוק ההסדרים, ורצה להגן על המשרד. הוא טען שמשרד האוצר משתלט באמצעות חוק ההסדרים על פעולות טבעיות של המשרד, שיכולתי להזדהות עם זה, אבל מבחינתי אל תערב כי אני לא יכול".

חוקרת הרשות לניירות ערך הציגה בפני הנגבי מיילים פנימיים ומידע פנימי שהועבר לכאורה מפילבר לבזק, על מנת שבזק תעיר עליהם הערות לטובתה. מיד לאחר מכן קריב אומרת החוקרת שפילבר פעל בדרכים שמשרתות את בזק במקום לשרת את הציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עד המדינה פילבר, מוסר את עדותו האחרונה במסגרת תיק 4000. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הנגבי לא ניסה לגונן עליו. שלמה פילבר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

על כך השיב הנגבי "אני אמרתי לך את כל מה שאני יודע, אני לא ניסיתי לגונן עליו ואין ספק שאני יוצא מפה בתחושה מאוד מאוד מעיקה, זאת עובדה".

קריב הקשתה על הנגבי: "אתה סמכת עליו שמה שהוא עושה משרת את הציבור?"

הנגבי השיב: "כן, הייתי בטוח שזה.., תראי, הוא בחור שבא מהאידיאולוגיה, הוא היה מהמתיישבים, הוא היה עם נתניהו כשהוא היה באופוזיציה, כשאנשים אחרים נעלמו לו. הוא היה בין הבודדים שהיו שם. ראיתי אותו כבחור שמתרגם את האידיאולוגיה שהייתה לו בהקשרים מדיניים".

בסיום הודעתו אמר הנגבי את המשפט הבא:"אני חייב להגיד לך שאני למדתי עכשיו, בשעות האלה, דבר שלא הייתי אף פעם בשום משרד שבו הייתי. אני עכשיו אהיה פרנואיד. אני עכשיו אכנס בכל מקום שבו אני אהיה בתחום ציבורי לקרביים בצורה הרבה יותר קיצונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully