וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: הממשלה האריכה את שהיית המפונים בבתי המלון במשאל טלפוני

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 22:17

לפי ההחלטה, מפונים מהדרום שיבחרו במענק לא יוכלו לשוב ולהתארח במלונות. תוקם ועדת חריגים שתאפשר גמישות לחיילים, חולים, נשים יולדות ועוד. גובה המענק החד פעמי שיקבלו השבים לביתם יירד ככל שיחזרו מאוחר יותר. שר התיירות: "טובת המפונים היא בראש מעיינינו"

בווידאו: הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2024 15.01.2024/וידאו (עלה לשרת): עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

הממשלה אישרה היום (חמישי) את הארכת משך הפינוי בבתי המלון לתושבי הצפון והדרום עד ל- 7.7.24 לאחר שהלילה בחצות, היה אמור להסתיים החוזה שחתמה המדינה עם המלונות. מפונים ובעלי מלונות הביעו כעס על כך שהשהייה לא הוארכה במועד מוקדם יותר, שהיה חוסך את חוסר הוודאות בהם היו מצויים בימים האחרונים.

בהצעת המחליטים שהופצה במשאל טלפוני בין השרים, שכותרתו הארכת סיוע המדינה לתושבי הדרום במרחק של 0-7 ק"מ ותושבי הצפון במרחק 0-5 ק"מ מהגדר, נכתב, שהחל מה- 7.3.24 שמי שיבחר לקבל מענק שיבה, לא יוכל לשוב ולהתגורר בבתי המלון. על אף זאת, לבקשת השר חיים כץ, משרד התיירות בהסמכת הממשלה, יקים ועדת חריגים שתאפשר גמישות לחיילים, אנשי מילואים, חולים, נשים יולדות ועוד.

עד לסיכום הסופי של המתווה, מתח שרר בין ראשי הראשויות לגורמים המקצועיים במשרד ראש הממשלה, במנהלת תקומה ובאוצר. בין הנושאים עליהם היו חלוקים היו אז משך המענקים המוגדלים גם אחרי החזרה לבתים, לצד כל ההטבות הנלוות שיקבלו המפונים.

הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הארכת סיוע המדינה לתושבי יישובי הדרום, 29 בפברואר 2024/אתר רשמי, ללא

גובה המענק החד פעמי שיקבלו אלה שישובו לביתם, ביישובים בהם אין מניעה בטחונית לכך, ירד ככל שיחזרו מאוחר יותר, והוא מבוסס עך תחשיב שכר דירה ממוצע והוצאו מחיה סבירות, בדומה לצרכי המחייה של מי ששהה במלון ובאופן שיתמרץ אותם לצאת מהמלונות ולשוב הביתה.

השבים הביתה עד ה-7 במרץ - 15,360 שקלים למבוגר, 7,680 לילד, עד לילד השביעי במשפחה.
בין ה- 8 במרץ ל-1 באפריל - 7,680 שקלים למבוגר ו-3,840 לילד.
מה- 2 באפריל עד ה-1 במאי - 3,840 למבוגר ו- 1,920 לילד.
מה- 2 במאי ועד ה-1 ביוני - 1,920 שקלים למבוגר ו- 960 שקלים לילד.

אחרי אישור תקציב המדינה, יוקצו לצורך העניין 1.25 מיליארד שקלים מתקציב משרד התיירות, 1.2 מיליארד מהתקצוב לטובת הצרכים האזרחיים של המלחמה ו- 900 מיליון מהתקציב לתשלום מענקים שיועבר לביטוח הלאומי.

בהצעת המחליטים נכתב, "תושבים הנמצאים בפתרונות דיור של מנהלת תקומה, יוכלו לבחור אם להאריך את שהותם בפתרונות על פי הכללים שקבעה המנהלת, או לחילופין לעזוב אותם ולשוב הביתה, ולהיות זכאים למענק. לוואלה! נודע ששר התיירות, חיים כץ, התעקש על הקמת ועדת חריגים שתאפשר גמישות לחיילים, אנשי מילואים, נשים יולדות ועוד. ההחלטה על הקמתה תובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה. משרד הרווחה, אתר רשמי
בני נוער מפונים מהעוטף מתארחים במלון מעלה החמישה/אתר רשמי, משרד הרווחה

שר התיירות חיים כץ: "החלטת הממשלה מספקת אופק עד לתום שנת הלימודים. נאפשר גמישות לתושבי הדרום שישבו לביתם אחרי חודשים ארוכים, כדי לסייע להם בהסתגלות המחודשת. טובת המפונים היא בראש מעיינינו. משרד התיירות ימשיך ויספק מענה אישי, רגיש ונגיש. אנו מצפים מהמלונות ודירות האירוח לשיתוף פעולה חיובי כפי שהיה עד כה".

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully