וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיגוע פלילי": שבעה חברי ארגון הפשע חייא הואשמו בניסיונות חיסול העבריין היריב אלי מוסלי

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 15:18

על פי האישום, השבעה תכננו לפרטים את רצח מוסלי, באמצעות מטען רב עוצמה שיופעל מתחת לרכבו במרכז תל אביב. במשטרה סבורים כי גם חפים מפשע היו נפגעים בפיצוץ. למרות שראש הארגון, ערן חייא, איננו מואשם, בכתב האישום נכתב שהוא הורה על ביצוע הרצח

בווידאו: אחיינו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר חוסל ליד שכם/לפי סעיף 27 א'

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד שבעה חברים בארגון הפשע של ערן חייא, לאחר שניסו לחסל את ראש ארגון הפשע היריב אלי מוסלי בשתי הזדמנויות שונות בינואר. בין הראיות העיקריות עליהן מבוסס כתב האישום - עדויות וחומרים שנמסרו על ידי אחד מהחשודים שגויס כעד מדינה מתוך שורות ארגונו של חייא.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין דליה ויסברג ופנינה לוי מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), מצויין הרקע לניסיון החיסול: סכסוך אלים ומדמם בין ארגונו של ערן חייא לבין הארגון של משפחת מוסלי. כמו כן מצויינים מספר אירועי רצח שהתקיימו במסגרת אותו סכסוך: רצח ברוך בורוכוב בראשון לציון ושל ליאור גרינברג בחולון, שהתרחשו השנה.

על פי כתב האישום, המעורבים תכננו לרצוח את אלי מוסלי באמצעות מטען רב עוצמה במשקל חריג של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרשוב בתל אביב. גורמים במשטרה מכנים זאת "פיגוע פלילי", וסבורים שחפים מפשע היו נפגעים בעקבות הפיצוץ האדיר שהיה מתרחש במרכז תל אביב, לולא בלשי היחידה המרכזית של המחוז היו מונעים זאת.

אלי מוסלי. Flash90, פלאש 90
אלי מוסלי/פלאש 90, Flash90

הנאשמים, עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של מוסלי וכן, התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה. לצורך מימוש תוכנית הרצח, הפעילו הנאשמים מערך שלם של קטנועים ורכבים אשר שימשו אותם בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם, באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

המעורבים פעלו במסגרת של שתי חוליות. בעוד חוליה אחת ביצעה את התצפיות אחר מוסלי והייתה אמורה לבצע את הרצח, חולייה שנייה סיפקה את כל המעטפת הלוגיסטית ואיסוף האמצעים. אחד מהמעורבים חבש מסכה על הפנים, ולבש מדי שליח וולט, כדי למנוע את חשיפתו.

לאורך כתב האישום, שמו של ראש הארגון ערן חייא, שנמצא בימים אלו בחו"ל, נכתב מספר פעמים ועל אף שכתב האישום לא הוגש נגדו, מיוחס לו הזמנת הרצח וקשר תכוף עם המעורבים. במשטרה מקווים שעד המדינה עוד ישפוך אור ויפליל את חייא. למרות שמכתב האישום עולה שחייא בעצמו ביצע עבירות חמורות של מעורבות בניסיון רצח, במשטרה טוענים שנכון לרגע כתיבת השורת לא הוצא צו הסגרה שלו מחו"ל. בהודעה שהפרקליטות הוציאה לתקשורת נכתב בהתייחס לכך: "הפרקליטות עושה ותעשה להבאת כל המעורבים בפרשיה החמורה לדין".

שמות הנאשמים הם אופק הרוש (23), אליה סלומון (20) ועידן חן (22) מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק (40) מראשון לציון, אבי ניסני (38) ודביר כהן (33) מבת ים ועדן חתויל (30) מבאר יעקב. עם כתב האישום הוגשה נגדם גם בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully