וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילד מתעורר בבוקר ונשאר קפוא במיטה": עדויות קשות על המטפלות המתעללות ב"גן סיגל"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 14:03

בדיון הטיעונים לעונש של הגננות והסייעות בגן בחולון, שהורשעו בהתעללות ותקיפת פעוטות, נשמעו עדויות ותיעודים קשים מהנעשה בגן. באחד מהם נראית הסייעת מטיחה ילדה לרצפה, ובאחר נראית גננת מכניסה בכוח אוכל לפיה של ילדה. "יש את הבן שלי לפני שנכנס לגן, וזה שאחרי"

תיעוד התעללות בגן של סיגל בחולון/ללא

בבית משפט השלום בתל אביב התקיים היום (חמישי) דיון טיעונים לעונש בעניינן של הגננת סיגל אדהמי והסייעות לבנת אינגר, יפית ארז וורד אברהם, לאחר שתקפו מספר רב של פעוטות בעת שעבדו "בגן סיגל" בחולון והורשעו בעבירות אלימות כלפיהם. במהלך הדיון ההורים שיתפו את בית המשפט בסבל והקושי הרב שנאלצו לספוג בעקבות הפגיעות החמורות בילדיהם, על מנת שבית המשפט יתחשב בכך בעונש שיגזור על המורשעות.

"יש את הבן שלי לפני שהוא היה בגן סיגל, ויש את הבן שלי אחרי זה", שיתפה בכאב ספיר, אם לפעוט שנפגע בגן. "היו לו המון התקפי זעם, קשיים של אכילה. הוא לא ישן בלילות וכל הזמן צורח. הוא חווה התקפים בצורה כל כך קשה שבבית הוא דפק את הראש בקיר. לאורך כל הזמן ניסינו להבין מה אנחנו עושים לא בסדר, הרי זה לא הגיוני שילד לא ישן בכלל בלילות".

ספיר סיפרה כיצד היא חשדה שאולי הוא חווה פגיעות כלשהן בגן, אך כשביקשה מסיגל הגננת לצפות במצלמות, היא הרגיעה אותו תוך שהשיבה שהיא צפתה בהן בעצמה והכל מתנהל כשורה. "בלב שלם האמנתי לה ולצוות", סיפרה ספיר. "לא חלמתי בחלומות הכי שחורים של שאפשר לעשות בכלל דבר כזה ולפעול באכזריות כזו".

הסייעת ורד אברהם בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת ורד אברהם בדיון טיעונים לעונש, היום/אתר רשמי, ללא

ערן, אב לזוג תאומים שנפגעו בגן, סיפר כיצד הפגיעות בילדיו גרמו למחלות להתפרץ אצלו. "סיגל מסחינתי הייתה דמות משמעותית בנוף של השכונה. זו שכונה קטנה שכלום מכירים את כולם ומאוד סמכתי עליה", פרץ ערן בבכי וסיפר. "אתה מוריד את הילדים שלך בגן, נוסע למשרד ואתה לא יודע את מה שהילדים שלך עוברים. כשאתה קורא את הפרוטוקולים ורואה מה הילדים שלך עברו בכל שעה בזמן שאתה יושב במשרד, שותה קפה, נפגש עם אנשים ואתה שם אותם שם. הגעתי למצב שאני מעיר את הילד בבוקר והוא פשוט קפוא במיטה למרות שהוא ער. כשהתחלנו לראות את הסרטונים, התחלנו לעשות את הקשר בין הדברים".

כעשרה הורים לפעוטות בגן הגיעו לדיון כדי לראות בעיניהם את צוות הגן, אך אלה סירבו להתייצב לצידם באולם בית המשפט מבלי ששופטת תנכח באולם ותשקיט את ההורים. לאורך כל הדיון נרשמו הערות בין הצדדים, כשההורים טענו שבני משפחתם של צוות הגן מקללים אותם, ואלו הכחישו זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סיגל אדהמי בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הגננת סיגל אדהמי/אתר רשמי, ללא
ליבנת אונגר בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת ליבנת אונגר/אתר רשמי, ללא
ורד אברהם בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת ורד אברהם/אתר רשמי, ללא
יפית אשר בדיון טיעונים לעונש של עובדות "בגן סיגל" בחולון, בימ"ש השלום ת"א, 29 בפברואר 2024. ללא, אתר רשמי
הסייעת יפית אשר/אתר רשמי, ללא

הפרשה נחפשה ב-2020, כששלוש הסייעות תועדו מתעללות ותוקפות פעוטות. שתיים מהן, אורטל בנימין ורינת ינקו, מרצות עונשי מאסר בנווה תרצה בגין התעללות ותקיפת הפעוטות. שלוש הסייעות הנוספות: ורד אברהם, יפית ארז ולבנת אונגר, הורשעו גם הן בסעיפי כתב האישום הכוללים תקיפות של הפעוטות.

חן קובריץ כהן, מטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים מרגע התפוצצות הפרשה: "באוגוסט 2020, רגע לפני כניסת חוק המצלמות שמונע את הגישה להורים למצלמות, ההורים צפו בעצמם במה שעברו הילדים שלהם בגן, מה שניתן להגדיר כגיהנום עלי אדמות. היה שם הכל רק לא חום ואהבה. סיגל אדהמי, לבנת אונגר, יפית אשר, ורד אברהם והשותפות שלהן אורטל בנימין ורינת ינקו פגעו בהם בדרכים הקשות ביותר שהמח לא יכול לדמיין. היום, 3 שנים וחצי אחרי, ההורים סוף סוף קיבלו הזדמנות לעמוד מול סיגל, בעלת הגן שפעם אחר פעם התחמקה מהדיונים ולהגיד את מה שעל ליבם, את הקושי שלהם מאז ועד היום. קשה מנשוא לשמוע את מה שהמשפחות עוברות- כי כל התא המשפחתי נפגע ולא רק הילד או הילדה. וההשפעות הן עוד ארוכות ולזמן רב. והן, חופשיות, נהנות, מבלות. היום אבל, סוף סוף השופטת שמעה באוזניה את ההורים ואני מקווה שגם פה, מגמת החמרת הענישה תמשיך וארבעתן יכנסו לכלא, כי שם מקומן. הן צריכות לשלם על המעשים שלהן ולשלם את המחיר כמו שהמשפחות משלמות היום. בזכות הגישה של ההורים למצלמות, המעשים נחשפו וגם היום חוק המצלמות חייב להשתנות, חייבים לאפשר גישה להורים אחרת נמשיך לראות עוד ועוד מקרים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully