וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד הגדירה את חמאס ארגון טרור - והטילה סנקציות על מתנחלים "קיצוניים"

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 11:37

הממשלה בוולינגטון הצטרפה למדינות מערביות אחרות שאינן מבדילות בין הזרוע הצבאית והפוליטית של ארגון הטרור. "הארגון כולו נושא באחריות למתקפות הטרור המזעזעות הללו"

בווידאו: צה"ל תקף משגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר קריית שמונה/דוצ

ממשלת ניו זילנד הודיעה הלילה (חמישי) כי היא מגדירה את ארגון חמאס בכללותו ארגון טרור, מבלי להפריד בין הזרוע הצבאית לזרוע המדינות שלו, בתגובה למתקפת 7 באוקטובר - אך הטילה במקביל סנקציות על מתנחלים "קיצוניים".

לפי הודעת הממשלה בוולינגטון, מתקפת הטרור של חמאס "ניפצה את הרעיון" שניתן להפריד בין זרועותיו השונות. "הארגון בכללותו נושא באחריות להתקפות הטרור המזעזעות הללו", נמסר בהודעה. בכך מצטרפת ניו זילנד לכמה מדינות מערביות אחרות שאינן עושות את ההבחנה הזו.

ואולם, ראש הממשלה כריסטופר לקסון הוסיף: "ניו זילנד רוצה להבהיר שהגדרת חמאס עוסקת בפעולות של ישות טרור מעבר לים והיא אינה משקפת את העם הפלסטיני בעזה וברחבי העולם".

עם הוצאת הארגון מחוץ לחוק, נכסיו במדינה - אם יש כאלו - יוקפאו, וייאסר על מתן "סיוע חומרי" לחמאס או קיום עסקאות פיננסיות עם הארגון. הוצאת חמאס מחוץ לחוק אינה מונעת מניו זילנד לספק סיוע הומניטרי וכספי פיתוח לאזרחים בעזה או להעניק תמיכה קונסולרית לאזרחי ניו זילנד או לתושבי קבע באזור.

לקסון אמר גם כי הוא "מודאג מאוד מהעלייה המשמעותית באלימות הקיצונית של מתנחלים ישראלים" נגד פלסטינים בחודשים האחרונים. "זה מערער במיוחד את היציבות בעיצומו של משבר גדול", אמר ראש ממשלת ניו זילנד.

עמדתה העקבית של ניו זילנד הייתה כי ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטיניים הכבושים הן הפרה של המשפט הבינלאומי. הממשלה אמרה כי היא תמשיך לתמוך במדינה פלסטינית עתידית כחלק מפתרון שתי המדינות שיושג במשא ומתן, וקראה לסיום הסכסוך הנוכחי ולחידושו הדחוף של תהליך השלום במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully