וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 1:30

הוראת השעה עברה בקריאה שנייה ושלישית והוארכה בארבעה חודשים בתמיכה של 44 ח"כים, ולפיה ליוצא צבא שאינו קצין יינתן הפטור בגיל 41 במקום בגיל 40. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לא ניתן בעת הזו להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם, במשרתים אחרים"

בווידאו: לוחמי חטיבת המילואים 14 השתלטו על מוצב פלסטין של ארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הארכת הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים בתמיכה של 44 ח"כים, לעומת 30 שהתנגדו. הוראת השעה היא חקיקה שתוקפה הוגבל בזמן מראש, כדי לאפשר לבחון את יישומה עד לקביעתה כהסדר קבוע. זאת, להבדיל מיתר החוקים והתקנות, שעומדים בתוקף כל עוד לא בוטלו או תוקנו.

מוצע להאריך עד ליום 30 ביוני 2024 את הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים, וזאת באופן הבא: ביחס ליוצא צבא שאינו קצין יינתן הפטור בגיל 41 במקום בגיל 40; בעבור יוצא צבא קצין יינתן הפטור בגיל 46 במקום בגיל 45, וביחס ליוצאי צבא המשרתים במקצועות או בתפקידים מסוימים שנקבעו בצו שר הביטחון (מקצועות מתחום הרפואה, מקצועות המהווים חלק אינטגרלי מצוותי האוויר בצה"ל, מכונאים, טכנאים וכיוצא בזאת) יועלה גיל הפטור ל-50 במקום 49.

הארכת הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים, 28 בפברואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
הארכת הוראת השעה המעלה בשנה את גיל הפטור משירות מילואים, 28 בפברואר 2024/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוראת השעה נקבעה לחודשיים והיא עתידה לפקוע היום, ב-29 בפברואר 2024. כעת, הוצע להאריך אותה בארבעה חודשים, עד ליום 30 ביוני 2024. לפי ההצעה, הקריאה למשרתי המילואים בתקופת העלאת גיל הפטור תהיה רק לתפקידים במערך הלוחם, אלא אם יחולו נסיבות חירום המחייבות קריאה למילואים גם את מי שאינו נמנה על מערך זה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח התמשכות הלחימה וגיוס החירום ותרומתם המשמעותית של אנשי המילואים למאמצי הלחימה, שחרורם של אלפי אנשי מילואים בתפקידי לחימה ותומכי לחימה בזמן לחימה, יפגע באופן ניכר בכשירות המבצעית וביכולת הלחימה של צה"ל".

עוד נכתב: "לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם, במשרתים אחרים, מכיוון שהדבר עלול לפגוע בכשירות המבצעית של היחידות שבהן משרתים אותם חיילי מילואים שצפויים להשתחרר מחמת גילם. כמו כן, וכדי שלא לפגוע ברציפות התפקוד של היחידות ובכשירותן המבצעית, לא ניתן להסתמך על התנדבות של יחידים לשירות מילואים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הצהרת יאיר לפיד. ראובן קסטרו
"בחוק שמונח פה חסרה המילה כולם". לפיד/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "בחוק שמונח פה חסרה המילה כולם. אם אין בזה את המילה כולם זה לא חוק - זו גזירה. גזירה כי זה מונח רק על ציבור אחד, הציבור שתמיד הכול נוחת על ראשו. אותו ציבור שנמצא עכשיו בחאן יונס, בגבול הצפון, עובד ומשלם מסים. אם זה לא לכולם - זה לא חוק. אם נגייס רבע מהחרדים בין גילאי 29 ל-49, שהם יכולים לשרת - לא צריך להאריך ביום אחד את שירות המילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully