וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן שוקל להצניח סיוע בעזה ממטוסים של צבא ארה"ב על רקע החשש מרעב ברצועה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 22:34

בכירים אמריקנים אמרו כי העובדה שהנושא נשקל בבית הלבן מראה על מידת הדאגה של ממשל ביידן מהמשבר ההומניטרי ברצועה. "המצב גרוע. אנחנו לא מצליחים להכניס מספיק משאיות סיוע", אמר בכיר אמריקני. הבכירים הודו שלהצנחת הסיוע תהיה השפעה מוגבלת, לעומת הכנסת משאיות סיוע

בווידאו: משאיות הסיוע ההומניטארי נכנסות לרצועת עזה/צילום: דוברות מתפ"ש

הבית הלבן שוקל להתחיל להצניח סיוע הומניטארי ברצועת עזה באמצעות מטוסים של צבא ארה"ב. זאת, על רקע החשש מהתפשטות של רעב, במיוחד בצפון הרצועה - כך אמרו ארבעה בכירים אמריקנים.

משאיות הסיוע ההומניטארי נכנסות לרצועת עזה, 25 בנובמבר 2023. דוברות מתפ"ש, אתר רשמי
משאיות הסיוע ההומניטארי נכנסות לרצועת עזה, 25 בנובמבר 2023/אתר רשמי, דוברות מתפ"ש

למה זה חשוב

  • בכירים אמריקנים אמרו כי העובדה שהנושא נשקל בבית הלבן מראה על מידת הדאגה של ממשל ביידן מהמשבר ההומניטארי ברצועה ומהעובדה שהוא מתקשה להגדיל את כמויות הסיוע ההומניטארי שנכנסות לרצועה דרך ישראל.
  • "המצב ממש גרוע. אנחנו לא מצליחים להכניס מספיק משאיות סיוע ואנחנו זקוקים לצעדים נואשים כמו הצנחה של מזון ממטוסים בעזה", אמר בכיר אמריקני.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מאחורי הקלעים

  • בכיר אמריקני אמר שבמשך תקופה ארוכה היתה סקפטיות רבה בתוך הממשל לגבי הרעיון של הצנחת סיוע הומניטארי בעזה וסירוב אפילו להכין תכנית מבצעית כזו.
  • במקביל, ירדן ביצעה כמה סבבים של הצנחת סיוע הומניטארי בעזה. סבבי ההצנחה האחרונים אף בוצעו בהשתתפות מטוסים מצרפת ומבריטניה.
  • הבית הלבן קיים לאחרונה דיונים באפשרות של הצנחת סיוע בעזה באמצעות מטוסים של צבא ארה"ב והתמיכה בפעולה מהסוג הזה גדלה לאור העובדה שבכירים בממשל סבורים שזו הדרך היחידה לעקוף את הקשיים של העברת סיוע לעזה בדרך היבשה.

כן, אבל

  • בכירים אמריקנים מודים שלהצנחת סיוע ממטוסים בעזה, גם בהיקפים שארה"ב מסוגלת לבצע, תהיה השפעה מוגבלת על המשבר ההומניטארי ברצועה. כמות האספקה שמטוס מסוגל לשאת קטנה יחסית וזהה לזו של משאית או שתי משאיות סיוע שנכנסות דרך היבשה.
  • הבכירים האמריקנים ציינו כי הצנחת סיוע ממטוסים תסייע לצורך החריף שיש לאוכלוסייה במזון, אבל הדגישו שהדרך היחידה להכניס סיוע לעזה בהיקפים הנדרשים היא דרך היבשה, ולכן הנושא שנמצא בראש סדר העדיפויות הוא הגדלת אפשרויות הגישה לעזה כדי להכניס מאות משאיות לרצועה מדי יום.

מה הם אומרים

  • "אנחנו ממשיכים לעבוד עם השותפים שלנו כדי להרחיב את היקף הסיוע שנכנס לעזה ולזהות מהם המכשולים שמקשים על הסיוע להגיע לאוכלוסיה שזקוקה לו", אמר בכיר אמריקני.
  • לדבריו, הכאוס ברפיח והתפרקות כוללת של חוק וסדר ברצועה פגעה קשות ביכולת להזרים סיוע וסחורות גם דרך מעבר רפיח וגם דרך מעבר כרם שלום ולכן הממשל האמריקני פועל כדי לפתוח מעבר נוסף דרכו יכולות להכנס משאיות לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully