וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יש תקרת זכוכית - צריך לפרוץ אותה": החרדית שנבחרה למועצת העיר רעננה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 21:45

הלן מזוז, אם ל-8 מרעננה, נבחרה בבחירות ותצטרף למועצת העיר. "היה לי חשוב לבוא ולהשמיע פה קול אחר ולייצג ציבור שאני חושבת שלא מיוצג היום במועצה", סיפרה לוואלה!. מזוז מלאת תקווה שבעתיד יותר נשים חרדיות ישתלבו בעשייה החברתית: "אולי יקחו מזה השראה לערים אחרות"

"אם יש תקרת זכוכית, אז צריך לשבור ולפרוץ אותה. בשביל זה היא נועדה"- עם גישה זו הלן מזוז, אישה חרדית מהעיר רעננה נבחרה בבחירות שהתקיימו אתמול לכהן כחברת מועצת העיר. "אם אנחנו מספיק טובות בשביל לבחור אנחנו בטוח טובות גם בשביל להיבחר".

על אף שקולן של הנשים בחברה החרדית אינו מושמע לרוב בזירה הציבורית, היא עוסקת כבר במשך שנים בעשייה חברתית ופוליטית. הלן מזוז (35) מרעננה נשואה ואם ל-8 ילדים. היא בעלת תואר ראשון במנהל, ממשל ומשפט ובימים אלו גם סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים. כאשר הייתה בת 18 התבצעה תוכנית ההתנתקות לפינוי יישובי גוש קטיף, אירוע שהביא אותה להצטרף כפעילה לשורות מפלגת הליכוד מתוך רצון לקחת חלק ולהשפיע על הנעשה במדינה.

הלן מזוז רעננה. ירון גרזון, אתר רשמי
הלן מזוז רעננה/אתר רשמי, ירון גרזון

"הדעות לגבי העשייה שלי היו מאוד חלוקות", שיתפה מזוז. "הייתה קהילה שמאוד תמכה בי והרבה נשים שפרגנו לי ואמרו שאני מחזקת אותן ונותנת להן כוח והשראה, אבך היו גם קהילות שפחות אהבו את הרעיון". בהמשך היא יזמה הקמה של שדולה בכנסת למען עולי ודוברי השפה הצרפתית, שבמסגרתה היא קידמה חקיקות הנוגעות לקליטת עולים חדשים. למועצת העיר רעננה היא התמודדה כמספר שתיים בסיעה הדתית "באמונה" בה חברים מועמדים חרדים, דתיים ומסורתיים.

"היה לי חשוב לבוא ולהשמיע פה קול אחר ובאמת לייצג ציבור שאני חושבת שהוא לא מיוצג היום במועצה", שיתפה מזוז. "פנו אלי כמה מפלגות שונות בעיר ששמעו על העשייה שלי ועל הדברים שאני עושה. הייתה פה רשימה חרדית שהתמודדה פה ברעננה, אבל לא הייתה לי את האפשרות לרוץ ברשימה הזו כי אני אישה. אז למרות שאני מרגישה יותר שייכות לקהילה ולרשימה אחרת, לא הייתה לי בעצם את האפשרות הזו והייתי צריכה להתמודד ברשימה דתית אבל לא חרדית".

"אני לא באה לייצג רק את המגזר החרדי", טוענת מזוז. "אני קודם כל אישה יהודייה, אישה דתייה, אישה מאמינה, וחשוב לי לבוא ולייצג את כולם". מזוז מאמינה שהיא מביאה עמה קול ייחודי באשר למחלוקות בנושא יחסי דת ומדינה. "יש הרבה קונפליקטים בין דתיים ולחילוניים. הרבה שיח על הנושא של סטטוס קוו, תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת חנויות בשבת במרכז העיר", סיפרה מזוז. "אני מאמינה שצריכה להיות מנהיגות אחרת, מנהיגות מכבדת, מאחדת, לא מפלגת ואני כן מאמינה שאני יכולה לבוא ולעשות את זה בצורה הטובה ביותר כי אני מכירה גם את העולם השני וגם את העולם החרדי ואני מבינה אותם ואת הצורך שעולה".

"השראה לערים אחרות"

מזוז מלאת תקווה שבעתיד יותר נשים חרדיות ישתלבו בעשייה החברתית. "אני חושבת שדווקא בערים שהן מעורבות כמו ברעננה ולא ערים חרדיות מובהקות, דווקא מפה זה צומח, מפה זה מתחיל ואני מאמינה שהן יראו שנשים יכולות להוביל ולהנהיג ולעשות דברים טובים ואולי יקחו מזה גם השראה לערים אחרות", אמרה מזוז. "אני אמא ל-6 בנות וכשאני התחלתי את המירוץ הזה אני קודם כל ראיתי אותן. איזו השראה אני נותנת להן ומה אני משאירה להן. הן רואות את העשייה שלי ואומרות 'אמא מדהים ואיזה יופי' וכל כך שמחות שנבחרתי. העובדה שיש אישה ברשימה- זה מחזק אותן ולכן מחזק אותי. ברור לי שאני עושה משהו שהוא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully