וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות המו"מ הישראלי יחזור מחר מקטאר, לא הייתה פריצת דרך בשיחות

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 22:31

לאחר שמוקדם יותר היום, נראה כי הצוותים עשויים להישאר בדוחא, הוחלט לבסוף על החזרתם. בכיר ישראלי מסר כי למרות ההתקדמות האיטית בשיחות, לא נרשמה הצלחה משמעותית. עוד נמסר כי המסרים שמגיעים מחמאס הינם של רצון להתקדם, אך גם חוסר נכונות להתגמש

צוות המו"מ הישראלי יחזורמחר (חמישי) מקטאר לישראל. בכיר ישראלי ציין כי למרות התקדמות איטית לא היתה פריצת דרך בשלב זה.

מקור ישראלי ציין כי התכנון המקורי היה שצוות המו"מ ישוב לישראל ביום חמישי, אך לאחר מכן נמסר כי אם תהיה פריצת דרך המו"מ יוארך. אולם, הערב הוחלט סופית אם להחזיר את צוות המו"מ ולא להישאר בדוחא.

בשלושת הימים האחרונים עברו המתווכים המצרים והקטארים בין המשלחת הישראלית לבין נציגי חמאס בנסיון לגשר על הפערים. נציגים של ה-CIA נמצאים גם הם בקטאר כדי ללוות את המגעים ולהציג הצעות גישור משלהם.

דדי ברנע בהלוויתו של ראש המוסד לשעבר צבי זמיר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דדי ברנע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המקורות הישראלים ציינו כי "יש התקדמות עקב בצד אגודל", אולם עדיין יש פערים לגביהם לא התקבלו תשובות מחמאס - גם בסוגיית מספר האסירים שישוחררו עבור כל חטוף, וגם לגבי סוגיית הפריסה מחדש של כוחות צה"ל בעזה ואופן ההתנהלות במהלך ימי ההפוגה.

מקור ישראלי ציין כי המסרים שמגיעים מחמאס באמצעות המתווכים הינם של רצון להתקדם, אך באותה נשימה גם חוסר נכונות להתגמש. המקור ציין כי המסרים שמגיעים מחמאס הם כלליים מדי ונציגי הארגון לא מוכנים לחשוף את מרחבי הגמישות שלהם בנושא "המפתחות" לשחרור האסירים והחטופים לפני שישראל תעשה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully