וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 10 שנים, מהפך באלעד: נציג ש"ס ניצח בבחירות לראשות העירייה

עודכן לאחרונה: 29.2.2024 / 5:43

לאריה דרעי הייתה סיבה לחגוג אמש עם ההכרזה על ניצחונו של נציג ש"ס, המועמד יהודה בוטבול, לראשות העירייה - זאת לאחר עשר שנים תחת הנהגתו של ישראל פרוש מדגל התורה. לפי שעה, מדובר ברוב של כ-2,200 קולות שהכריעו את הקרב על הנהגת העיר | המירוץ החרדי באלעד

בחירות בצפת/אלי אשכנזי

לאחר עשר שנים תחת הנהגתו של ראש העירייה ישראל פירוש, מהפך נרשם אמש (שלישי) בעיר החרדית אלעד - כשהמועמד יהודה בוטבול, נציג מפלגת ש"ס, הוכרז כמנצח. שעת הלילה המאוחרת שבה נמסרו התוצאות הראשוניות, לא הפריעה לתומכיו של ראש העירייה הנכנס להתאסף מחוץ למטה המפלגה בעיר ולחגוג את ניצחונו.

לפי תוצאות הבחירות הראשוניות, המועמד מטעם מפלגת ש"ס, יהודה בוטבול, זכה לרוב של 55.3% מהקולות והדיח את ראש העיר המכהן, כאמור כבר עשר שנים, ישראל פרוש - בנו של השר מאיר פרוש, שהשיג 44.7% מהקולות. לפי שעה, הפער בקולות בין שני המועמדים הוא כ-2200 קולות.

אריה דרעי. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
לאריה דרעי הייתה סיבה לחגוג אמש/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

לאחר ההודעה על ניצחונו של נציג ש"ס בעיר - לאריה דרעי היתה סיבה לחגוג. בשעה 02:00 לפנות בוקר, כאילו מדובר בצהרי היום, הוא התקשר לבוטבול ובירך אותו על המהפך שהכניס אותו ללשכת ראש העיר.

זה לא היה עוד ניצחון בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו אתמול. לנוכח הרוב המזרחי בעיר, אלעד אמורה להיות רשומה בטאבו על שם מפלגתו של דרעי. עד לשנת 2013 היושב בלשכת ראש העירייה היה איש של ש"ס, אלא שבאותה השנה התרחש מהפך: ישראל פרוש, בנו של השר מאיר פרוש, נבחר שוב ושוב. דרעי, מצידו, עשה הכל כדי לתפוס את הנהגת העיר, ללא הצלחה. עד אתמול.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ישראל פרוש, ראש העיר אלעד. באדיבות המצולמים
ראש העיר היוצא, ישראל פרוש, הפסיד בהפרש של כ-2,200 קולות בלבד/באדיבות המצולמים

מקורות פוליטיים טענו כי באחת השיחות שניהל דרעי עם יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הוא הציע: "תתנו לי את אלעד, וקחו כמה ערים בתמורה". בין דגל התורה לש"ס נחתם הסכם פוליטי שבמסגרתו, גפני היה אמור לפרוע את הצ'ק ולתמוך במועמדות של ש"ס.

אך ההנהגה הליטאית החדשה, שתפסה את מקומם של הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קניבסקי, החליטה אחרת. לגפני לא נותרה ברירה אלא לקבל על עצמו את המלחמה עם דרעי, והאחרון ניהל אותה בכל הכוח. הוא תקע טריז בתוך אגודת ישראל, העביר לצד שלו את חסידות גור ואת חסידות ויז'ניץ, והשיב לידיו את ניהול העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully