וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות שנים במנוסה: חברת כנופיית באדר-מיינהוף נעצרה בברלין

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 16:49

דניאלה קלטה בת ה-65 הייתה חברה בעבר בארגון הטרור השמאלי-קיצוני, שהתפרק בשנות ה-90. היא הייתה מבוקשת על מעשי שוד וניסיון רצח יחד עם שני חברים נוספים שבוצעו בזמן המנוסה שלהם. מידע שהתקבל בעקבות שידור בתכנית תחקירים בטלוויזיה סייע למעצרה

דניאלה קלטה, חברת כנופיית באדר-מיינהוף. אינטרפול, צילום מסך
דניאלה קלטה, חברת כנופיית באדר-מיינהוף/צילום מסך, אינטרפול

הרשויות בגרמניה עצרו את דניאלה קלטה, שהייתה חברה בעבר בכנופיית באדר-מיינהוף ומבוקשת במשך עשרות שנים על מעשי שוד מזוין וניסיון רצח. קלטה, בת 65, נעצרה ביום שני בדירה בברלין.

קלטה הייתה חברה ב"דור השלישי" של ארגון הטרור השמאלי קיצוני, ששמו הרשמי היה סיעת הצבא האדום. היא הייתה מבוקשת לצד שני חברים אחרים של הקבוצה, בורקהרד גרווג וארנס-פולקר סטטוב, על שורת מעשי שוד ולפחות ניסיון רצח אחד.

"היא לא הביעה שום התנגדות", אמר פרידו דה פריס, ראש מחלקת החקירות הפליליות במדינת סקסוניה התחתונה, במסיבת עיתונאים שכינס אתמול. לדבריו, היה ברשותה דרכון זר עם שם אחר, והיא זוהתה בזכות טביעות אצבעות. בסיום מסיבת העיתונאים, הוא אמר כי הוא קיבל מידע שלפיו אדם נוסף נעצר בברלין, אך אמר כי זהותו טרם ידועה.

המשטרה הגבירה את מאמציה לתפוס את הנמלטים לאחר שקיבלה מידע מהציבור בנובמבר. קריאה למידע נוסף שודרה בתוכנית פשע פופולרית בטלוויזיה לפני שבועיים, ובעקבותיה התקבלו כ-250 קצות חוט נוספים שהמשטרה עדיין מעבדת.

"נילחם בטרור בכל האמצעים החוקיים", אמרה שרת הפנים של סקסוניה התחתונה, דניאלה בהרנס. "טרוריסטים לעולם לא יוכלו להרגיש בטוחים, גם לא אחרי 30 שנה".

התובעים אמרו כי המשטרה החרימה מחסניות ותחמושת המתאימה לאקדח בבניין דירות ברובע קרויצברג שבמרכז בברלין, שם נמצאה קלטה לבדה. מאוחר יותר היא נלקחה במסוק לכלא בעיר הצפונית ברמן.

הדור הראשון של סיעת הצבא האדום, שנוסד בין היתר על ידי אנדריאס באדר ואולריקה מיינהוף, צמח ממחאות הסטודנטים הגרמניות נגד מלחמת וייטנאם. הארגון לקח בני ערובה ורצח לפחות 33 בני אדם, בהם פקידי ציבור, שוטרים, אנשי עסקים וחיילים אמריקאים, בשיא פעילותו בשנות ה-70.

קלט, גארווג ושטאוב חשודים בביצוע שורה של מעשי שוד בין השנים 1999 ל-2016 כדי לתמוך בחיי המנוסה שלהם. עם זאת, הפשעים שבגינם הם מבוקשים לא בוצעו בשמו של הארגון, שהתפרק ב-1998 כששלח מכתב אנונימי למשרדי רויטרס בקלן. במכתב הצהירו החברים הנותרים כי "קבוצת הגרילה העירונית של סיעת הצבא האדום היא כעת היסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully