וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה במחאות הדרוזים נגד אסד: מפגין ראשון נהרג מאש כוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 15:12

ארגוני זכויות אדם סוריים דיווחו על הרוג ראשון במחאות במחוז סווידא, שהחלו בשנה שעברה במחאה על המשבר הכלכלי והתפשטו לזעם על המשטר. לאורך מלחמת האזרחים, שפרצה ב-2011, המחוז היה בין המוקדים היחידים שנותר מחוץ ללחימה

הפגנות נגד משטר אסד במחוז א-סווידא, סוריה, 28 בפברואר 2024. רויטרס
הפגנות נגד משטר אסד במחוז א-סווידא, סוריה, 28 בפברואר 2024/רויטרס

מפגין נהרג במחאות נגד משטר אסד במחוז הדרוזי סווידא שבדרום סוריה - כך אמרו היום (רביעי) ארגוני זכויות אדם סוריים. הוא ההרוג הראשון במחאות המתחוללות באזור מאז השנה שעברה, שפרצו בשל המצב הכלכלי הקשה והפכו במהרה להפגנות נגד השליט בשאר אסד עצמו.

האתר המקומי "סווידא-24" דיווח כי המפגין, בן 52, מת מפצעיו מירי של כוחות הביטחון שאבטחו מבנה ממשלתי ופתחו באש לעבר מפגינים. גם הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית ועוקב מבריטניה אחר המלחמה במדינה, אישר את מותו.

לפי "סווידא-24", מנהיג העדה הדרוזית, שייח חיכמת אל-היג'רי, נפגש עם המפגינים היום ואמר כי ההרוג הוא "שהיד".

מחוז סווידא, השוכן בהר הדרוזים, היה בין האזורים הבודדים בסוריה שלא חווה את הרס מלחמת האזרחים המתחוללת מאז 2011. הוא נותר בשליטת המשטר לאורך כל המלחמה. אך בקיץ האחרון, עלייה חדה במחירי הדלק הוציאה מפגינים לרחובות, והם החלו לדרוש שינויים פוליטיים. עשרות סניפים של מפלגת הבעת' השלטת נסגרו בשל זעם המפגינים, שחלקם אף קרע דיוקנאות של אסד ושל אביו, חאפז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully