וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: טרנסג'נדרית נבחרה כחברת מועצה

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 13:45

שילה ויינברג בת ה-65 תכהן כחברת מליאת מועצת קריית טבעון. היא אמא לשניים וסבתא לנכדה המתגוררת עם זוגתה בקריית עמל: "אני רוצה מקום שווה בשולחן ההחלטות, אפעל בשביל כל הקהילה בישראל - רוצה שתקרת הזכוכית תשבר"

שילה ויינברג. כרמית שמחי רוקח, אתר רשמי
שילה ויינברג/אתר רשמי, כרמית שמחי רוקח

שילה ויינברג בת ה-65 נבחרה הלילה (רביעי) כחברה במועצת קריית טבעון. ויינברג תהיה הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל שהופכת חברה מין המניין במליאת מועצה של רשות מקומית. היא ילידת עפולה והשם שהעניקו לה הוריה היה "שלמה".

"סומנתי כבן", אומרת שילה ויינברג, שנבחרה כחברת רשימת "יותר לטבעון", איחוד של רשימות "מרצ", "יש עתיד", "טבעון שלנו" ו"חוזה חדש". "גם לאישה יש קשיים ולטרנסג'נדרית בכלל הקשיים כפולים ומכופלים", סיפרה. "אני אישית נכנסתי לפוליטיקה על טיקט של מרצ אבל תמיד מרגישה שאני צריכה להוכיח הרבה יותר".

שלט הבחירות של שילה ויינברג. כרמית שמחי רוקח, אתר רשמי
שלט הבחירות של שילה ויינברג/אתר רשמי, כרמית שמחי רוקח

ויינברג היא אמא לשניים וסבתא לנכדה המתגוררת עם זוגתה בקריית עמל. "המסר בהתמודדות היה שאני רוצה מקום שווה בשולחן מקבלי ההחלטות", אמרה. היא בעלת תואר שני בפילוסופיה של ההיסטוריה, יו"ר עמותת הנשים "טראנסיות ישראל" חברה בוועדה הגאה, בין מובילות "בונות אלטרנטיבה" ופעילה במחאה.

"כל חיי עסקתי בהוראה וחינוך. חשוב לי לקדם את נושאי החינוך ביישוב ואת נושא הצעירים והקהילה הגאה", סיפרה בשיחה עם וואלה! והוסיפה כי "אני חושבת שכאישה טראנסג'נדרית הכנסתי רגל בתוך הדלת ופתחתי אותה עבור טראנסג'נדריות וטראנסג'נדרים נוספים. בינתיים, אני מבטיחה שאפעל לא רק בשביל הקהילה בטבעון אלא בשביל כל הקהילה בישראל ואראה שתיקרת הזכוכית יכולה להישבר לא רק אצלנו אלא בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully