וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באו"ם מזהירים: רבע מתושבי עזה - על סף רעב

האחראי על התיאום לעניינים הומניטריים הזהיר בדיון במועצת הביטחון כי ללא פעולה דחופה, יהיה כמעט בלתי-אפשרי למנוע את התפשטות הרעב: "חוזרים על קריאתנו להפסקת אש". נציג ישראל אמר כי היא מחויבת לשיפור המצב ההומניטרי. ארה"ב: "ישראל חייבת לעשות יותר"

בווידאו: צה"ל תקף מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון 26.02.24/דוצ

לפחות 576 אלף בני אדם ברצועת עזה , כרבע מהאוכלוסייה, נמצאים על סף רעב - כך הזהיר אמש (שלישי) בכיר בארגון הסיוע של האו"ם את מועצת הביטחון, שהוסיף כי ללא פעולה דחופה, יהיה כמעט בלתי-אפשרי למנוע את התפשטות הרעב.

"ניתן יהיה לעשות מעט מאוד כל עוד מעשי האיבה נמשכים ובזמן שקיים סיכון שהם יתפשטו לאזורים הצפופים בדרום עזה. לכן אנו חוזרים על קריאתנו להפסקת אש", אמר ראמש רג'סינגהם, מנהל התיאום של משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים.

לדבריו, אחד מכל שישה ילדים מתחת לגיל שנתיים בצפון הרצועה סובל מתת-תזונה חריפה, וכמעט כל 2.3 מיליון תושבי הרצועה מסתמכים על סיוע מזון "מצומצם להחריד" כדי לשרוד.

רג'סינגהם אמר כי האו"ם וארגוני סיוע ניצבים בפני "מכשולים עצומים רק כדי להכניס אספקה מינימלית לעזה". לדבריו, אלה כוללים סגירת מעברים, הגבלות על תנועה ותקשורת, הליכי בדיקה מכבידים, מהומות, כבישים שניזוקו ונפלי תחמושת.

סגן שגריר ישראל באו"ם, ג'ונתן מילר, אמר בדיון כי ישראל מחויבת לשיפור המצב ההומניטרי בעזה. הוא הוסיף כי המגבלות על כמות וקצב הסיוע תלויות ביכולת האו"ם וסוכנויות אחרות. "ישראל הייתה ברורה במדיניותה. אין שום גבול, ואני חוזר ואומר, אין גבול לכמות הסיוע ההומניטרי שניתן לשלוח לאוכלוסייה האזרחית בעזה", אמר מילר למועצת הביטחון.

סגן שגרירת ארצות הברית באו"ם, רוברט ווד, אמר כי וושינגטון דוחקת בישראל להשאיר את מעברי הגבול פתוחים לטובת משלוחי סיוע הומניטריים ולפתוח מעברים נוספים. "במילים פשוטות, ישראל חייבת לעשות יותר", אמר. "אנו ממשיכים לקרוא לישראל לשפר את נהלי מניעת החיכוך כדי להבטיח שהסיוע יוכל לנוע בבטחה ובביטחון".

עקורים פלסטינים ממתינים בתור לחלוקת אוכל בעיר רפיח, רצועת עזה, 27 בפברואר 2024. רויטרס
עקורים עומדים בתור לחלוקת אוכל ברפיח, אתמול/רויטרס

המלחמה בעזה החלה במתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, שבה נרצחו כ-1,200 בני אדם ונשבו 253 בני ערובה. בתגובה, יצאה ישראל למלחמה נרחבת בעזה, ולפי משרד הבריאות, שנשלט על ידי חמאס, נהרגו בה קרוב ל-30 אלף איש. המשרד אינו מפרט כמה מבין ההרוגים הם אנשי חמאס וארגוני טרור אחרים.

סגן מנכ"ל תוכנית המזון העולמית, קארל סקאו, אמר כי ארגונו "מוכן להרחיב במהירות את הפעילות שלנו אם יהיה הסכם הפסקת אש". עם זאת, הדגיש, "סכנת הרעב מתגברת בשל חוסר היכולת להכניס אספקה חיונית של מזון לעזה בכמויות מספיקות, והתנאים הכמעט בלתי אפשריים שאיתם מתמודדים אנשי הצוות שלנו בשטח".

"הרעבה כשיטת לחימה היא אינה חוקית וגיאנה מגנה את אלה שמשתמשים בה במכוון ככלי נגד האוכלוסייה בעזה", אמרה בדיון שגרירת גיאנה, קרולין רודריגז-בירקט.

השגריר האלג'יראי, עמאר בנג'מה, אמר כי המערכה של ישראל בעזה "היא עונש קולקטיבי נגד העם הפלסטיני". לדבריו, "השתיקה שלנו מעניקה רישיון להרוג ולהרעיב את האוכלוסייה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully