וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הניצחון המוחץ של ליאון בירושלים - רק שניים מחברי רשימתו במועצת העיר

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 12:28

ראש עיריית ירושלים ימשיך לכהן קדנציה נוספת, לאחר שסחף יותר מ-80% קולות, לעומת המתמודד השני לראשות עיר הבירה, יוסף חביליו. יחד עם זאת, סיעתו של חביליו תהיה הסיעה החילונית הגדולה ביותר במועצת העיר. כפי שמסתמן, המפלגות החרדיות יהוו רוב במועצה

פרשים רצים לעבר המפגינים מהפלג הירושלמי/חדשות ידידיה

על אף הניצחון המוחץ לראש עיריית ירושלים המכהן, משה ליאון, מספירת הקולות עד כה הבוקר (רביעי) מסתמן כי יצליח להכניס רק שני חברים מרשימתו למועצת העיר. זאת לעומת יריבו, המועמד השני שרץ לראשות העירייה, יוסף חביליו, שעל אף הפסדו המוחץ, מסתמן כי ינהיג את הסיעה החילונית הגדולה בירושלים, שתכניס ארבעה מחבריה למועצה.

נכון לשעה זו, מספירת הקולות, נראה כי רוב של 81.5% תמכו בליאון לראשות העיר, בעוד שחביליו קיבל 18.5% בלבד.

לראשונה מסתמן כי המפלגות החרדיות ישיגו רוב בבחירות למועצת העיר. ש"ס הגדילה את כוחה היחסי באחוזים ניכרים וכך גם דגל התורה. עיניי הסיעות הליברליות נשואות כעת למעטפות הכפולות של המילואימניקים, שאמורות להביא לא מעט קולות לציבור הכללי בעיר.

מפלגת נעם מתנדנדת על אחוז החסימה, ככל הנראה תצליח להכניס נציג למועצה. גם נציגי הציונות הדתית ועוצמה יהודה, אריה קינג וחגית משה, בפנים. הליכוד מצליחים להכניס מועמד בודד.

משה ליאון, יוסי חביליו. ראובן קפוצ'ינסקי,ישראל כהן האיחוד הירושלמי, עיבוד תמונה
משה ליאון, יוסי חביליו/עיבוד תמונה, ראובן קפוצ'ינסקי,ישראל כהן האיחוד הירושלמי

משה ליאון - ניצח בענק והפסיד בענק: ניצחון מוחץ לראשות העיר שמקבע את מעמדו הבלתי מעורער כתפר בין האוכלוסיות בעיר - אבל מצליח להכניס רק 2 נציגים למועצה בסיום קמפיין מסיבי לרשימה. אחרי שבבחירות הקודמות הוסיפו כיסא במועצת העיר כשליאון לא הצליח להכניס נציג למועצה, כעת הוא ניסה לתקן אך ללא הצלחה יתרה.

משה ליאון - ניצח בענק והפסיד בענק: ניצחון מוחץ לראשות העיר שמקבע את מעמדו הבלתי מעורער כתפר בין האוכלוסיות בעיר - אבל מצליח להכניס רק 2 נציגים למועצה בסיום קמפיין מסיבי לרשימה. אחרי שבבחירות הקודמות הוסיפו כיסא במועצת העיר כשליאון לא הצליח להכניס נציג למועצה, כעת הוא ניסה לתקן אך ללא הצלחה יתרה.

יוסי חביליו - הפסיד בענק וניצח בענק: הפסד צורב לראשות (כ-18% תמיכה), אבל משיג את המטרה שלו ומוביל את הרשימה הגדולה בגוש הליברלי. קולות החיילים יבחרו אם ישמור על מקומו או שירד מתחת להתעוררות.

אדיר שוורץ - לא מפסיד ולא מנצח: עוד לפני עשרות אלפי מעטפות כפולות מהחזית, התעוררות גורפת קולות משמעותיים מכל הצדדים - אבל לא שומרת על כוחה ההיסטורי, בין היתר בגלל הריצה של עפר ברקוביץ' לראשות ב-2018 והקרב הצמוד שהיה אז מול ליאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש העיר ירושלים משה ליאון. יונתן זינדל, פלאש 90
השיג ניצחון מוחץ לראשות העיר. משה ליאון/פלאש 90, יונתן זינדל

אריה קינג - שומר על כוחו כמועמד הימני הדומיננטי והמוכר בציבור אבל לא מצליח לגדול למעמד שבנה לעצמו בשנים האחרונות כמוביל הגוש הימני לאומי, הכפולות צפויות להטיב גם איתו.

חגית משה - אחרי קמפיין אגרסיבי נגד החרדים ולאור ההיעלמות האפשרית בין ליאון לקינג - מנדט וחצי הם בהחלט הישג נאה. הליכוד - שפל היסטורי. למרות נציגה ותיקה בזירה, הפופולריות של מחל בירידה, ומסתמן כי האותות הראשונים כבר כאן.

מפלגת נעם - באה לבחון את כוחה במגרש המקומי, מתנדנדת על אחוז החסימה ואולי תצליח להכניס נציג. הסערה על האלימות כלפי יאיר שרקי העלתה אותה לתודעה, ומוטב יעשו בסיעות אם ידרשו מליאון להחרימה.

דגל התורה - שומרת על כוחה אך לא גדלה כמתבקש, ראוכברגר, דמות בולטת בהנהגת העיר מצליח להוציא קהילות רבות גם ללא גוועלד. ש"ס - קפיצה משמעותית כ-5,000 קולות. הדמוגרפיה והמעורבות האדוקה של התנועה עשתה חסד. אגודת ישראל - גם בבחירות הקרובות על כ-3 מנדטים. ירידה של חצי מנדט מ-2018.

הציבור הכללי בתחושת מועקה גדולה - ובצדק. השבתון הוציא את הבוחרים לשופינג ולא להצביע, ולמרות התחנונים של המועמדים ניכר שיש כאן הפסד גדול של ציבור עייף.
אבל גם כאן, הכול יקום ויפול על קולות החיילים: אדיר וחביליו צפויים לגדול משמעותית, הערך היחסי של המנדט יגדל ועשוי להשאיר את נעם מתחת לאחוז החסימה ואולי להחליף כמה נציגים מהסיעות החרדיות שכבר מתחממים על הכיסא.

אם הציבור הכללי בירושלים היה צריך שישפכו עליו דלי עם מים קרים כדי שיתעורר - עכשיו הוא צריך את החיילים שיצילו אותו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully