וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפת מודאגים: "בבחירות האלו ייקבע - האם העיר תהפוך לבני ברק"

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 21:07

כשמנקים את רעשי המטחים שמגיעים אחת לכמה שעות, ניתן לחוש במתח: מבחינת תושבים רבים, העיר עומדת בפני גזר דין גורלי, כשבין המובילים לראשותה נציג ש"ס יוסי קקון. "אם הוא ייבחר העיר תהפוך לחרדית", חוששים חלקם, כשהחרדים, מנגד, מתרעמים על שהיה עד כה: "קופחנו"

בחירות בצפת/אלי אשכנזי

קצת לפני השעה חמש אחר הצהריים נראה היה שלזמן קצר, שנמשך אולי דקה, התאחדו כל פעילי הבחירות שעמדו בכניסה לבית ספר האר"י בצפת, בו הוצבה קלפי. לאחר שמטח רקטות הגיח לשמי הגליל המערבי, כולם תרו אחר עמדת תצפית טובה לכיוון הר מירון, מחשש למטח נוסף שייפול שם. הדי פיצוצים עוד נשמעו מרחוק, כשכעבור כמה דקות כל אחד שב לעמדתו - פעילי ש"ס, הליכוד, הליטאים וגם אלו שפעלו עבור רשימות חסכניות שלא הציבו דוכן.

כשמנקים את רעשי המטחים והלכלוך הרב של הניירת שפוזרה על כבישי העיר ועליה תעמולת בחירות, ניתן להרגיש בבירור במתח העמוק ששרר סביב מערכת הבחירות. "בבחירות האלה יקבע אם צפת תהפוך לבני ברק", תמצת תושב העיר את הסיבה ליצרים שאפפו אותה.

בחירות בצפת. אלי אשכנזי
בחירות בצפת/אלי אשכנזי
בחירות בצפת. אלי אשכנזי
בחירות בצפת/אלי אשכנזי

על ראשות העיר מתמודדים ראש בראש, ראש העיריה, איש הליכוד שוקי אוחנה, מול יוסי קקון, נציג ש"ס. יש גם מתמודד שלישי, ארקדי ברסט, שלא באמת ניצב מאחוריו מחנה תומכים משמעותי. אוחנה נבחר בבחירות האחרונות ומעוניין להמשיך לעוד קדנציה, אלא שלפני כמה חודשים הצניחה ש"ס מועמד מטעמה, את יוסי קקון, שלא היה תושב העיר. "אם שוקי יפסיד אחרי כל מה שעשה לטובת התושבים בהשקעה בחינוך, ספורט, תרבות, נוער וצעירים - העיר תשתנה", אמר ניר גז, תומך של אוחנה. "תהיה הפרדה באוטובוסים וסגירת כבישים בשבתות. העיר הולכת לנו בין הידיים, אריה דרעי הצניח פה איש שהגיע מרכסים ושאפילו לא מכיר פה את התושבים", הוסיף בכעס.

הקלפי בבית הספר שברחוב קרן היסוד נמצא בלב שכונה שמזוהה עם הציבור החרדי. מעט מהמצביעים ניגשו לדוכן של פעילי אוחנה, כשיחד עם גז ישבו גם שתי נערות - אוריה בטיטו ואסתר סקנדריון. בטיטו, תושבת מושב אביבים, פונתה עם תחילת המלחמה עם משפחתה לטבריה. היא לומדת בצפת ומדי יום מגיעה ללמוד בעיר.

בחירות בצפת. אלי אשכנזי
בחירות בצפת/אלי אשכנזי
בחירות בצפת. אלי אשכנזי
בחירות בצפת/אלי אשכנזי

"הבחירות מעניינות אותי כי צפת חשובה לי, אני לומדת פה ומרגישה שהעיר משתנה. אני חוששת שהיא תהפוך חרדית", שיתפה בטיטו. "באתי היום עם חולצה קצרה והסתכלו עלי מוזר ובמבטים נוראיים". חברתה סיפרה שאחיה הומוסקסואל, ו"בעיר מתנהגים אליו ואל חבריו מגעיל. היו כאלה שאמרו לי שיורקים עליהם ומקללים אותם. צפת עדיין לא חרדית, אבל אם הוא ייבחר, היא תהפוך להיות", אמרה.

חיים סופר, פעיל ש"ס שגדל בעיר ויצא ללמוד בישיבה גבוהה בבני ברק, הגיע אמש לעיר כשמחר בבוקר הוא עתיד לצאת. "אני שומע את הדיבורים שאם ראש העיר יפסיד, העיר תתחרד, זה מה שאומרים. אבל אני בטוח שאם קקון ינצח, זה לא ישנה הרבה את הצביון של העיר", אמר, והוסיף: "זו עיר מאוחדת - והיא תשאר כזאת". לדבריו, "יש מתח רגיל של בחירות, אבל לא על מתח סביב הנושא החרדי-חילוני". אולם, אליהו גולדשמיד שישב בדוכן רשימת "למען תורה וגמילות חסדים" שמייצגת את הזרם הליטאי, הבהיר ש"כל המגזר החרדי תומך בקקון משום שהציבור החרדי לא קיבל מה שמגיע לו. היתה תחושה שמנסים לפגוע בנו. אוחנה קיפח את המגזר החרדי", אמר.

רעש כבד של מטוסי קרב שחגו כל הזמן בשמיים החזיר למציאות. "בבוקר ירו טילים למירון שממול, עכשיו המטוסים כל הזמן מעל העיר. זאת מלחמה באמת", הבהיר סופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully