וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הפנים על דחיית ההמלצה לדחות את הבחירות: "זכות יסוד שלא תבוטל"

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 9:01

רונן פרץ התייחס לחשיפת וואלה! לפיה שב"כ והמשטרה המליצו לדחות את הבחירות ב-8 רשויות ערביות - אך משרד הפנים התעלם. "כדי לדחות או לבטל בחירות צריך להיות רף מודיעיני מאוד גבוה. אם יש חשד אך גופי ביטחון יודעים להתמודד איתו - נקיים אותן כמתוכנן"

יונה יהב, מועמד לראשות העיר חיפה מצביע בבחירות המקומיות, קלפי שכונת דניה, 27 בפברואר 2024/יואב איתיאל

מנכ"ל משרד הפנים רונן פרץ התייחס הבוקר (שלישי) לחשיפת וואלה! על כך ששב"כ ומשטרה המליצו לדחות את הבחירות בחלק מהרשויות המקומיות הערביות בגלל חשש להשתלטות של גורמי פשיעה או פגיעה אלימה במועמדים.

"ההליך הדמוקרטי הוא זכות יסוד, לא ניתן לבטל אותו בהינף יד", אמר בראיון ל"רדיו קול ברמה". "אנחנו בהערכות מצב שוטפות מול שבכ ומשטרת ישראל. כדי לדחות או לבטל בחירות צריך להיות רף מודיעיני מאוד גבוה אבל אם יש חשד אך גופי ביטחון יודעים להתמודד איתו - נקיים את הבחירות כמתוכנן".

פתקי הצבעה לרשויות המקומיות, קלפי תל אביב, 27 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
פתקי הצבעה לרשויות המקומיות, קלפי תל אביב, 27 בפברואר 2024/ראובן קסטרו

אתמול פורסם בוואלה! כי שב"כ והמשטרה המליצו בחודש האחרון למשרד הפנים לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו מחר ב-8 רשויות ערביות, זאת מחשש להתערבות של גורמי פשיעה שיצליחו להשתיל מועמדים מטעמם ובכך ישתלטו על הרשות או בשל איומים לפגיעה במועמדים שמתמודדים לראשות. למרות זאת, במשרד הפנים דחו את ההמלצה והחליטו לקיים את הבחירות באותן רשויות כמתוכנן. הפרטים נחשפו לראשונה בוואלה!.

ההמלצה של שב"כ והמשטרה לאחר דיונים מעמיקים שהתנהלו מאז חודש ספטמבר אשתקד. בדיון שערכה ועדת השרים לפשיעה בחברה הערבית ובה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש השב"כ, המפכ"ל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושרי ממשלה נוספים. באותה תקופה השתוללה הפשיעה בחברה הערבית, ומספר הנרצחים הגיע לשיאים חדשים בתוך תקופה קצרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully