וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים רצו להתנקש בבכירי הרשות הפלסטינית - ובטעות רצחו פלסטינית מול אימה

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 8:42

כל הפרטים מהפיגוע הרצחני בצומת המשטרה הבריטית נחשפים לראשונה. המחבלים יצרו "מחסום" בכביש, זיהו מכונית ישראלית - והחלו לירות. אימה של הנרצחת רצה אליהם וצעקה "אנחנו ערבים, אנחנו ערבים". זה לא הפריע למחבל להמשיך ולרסס באכזריות כדי לוודא הריגה | דקה אחר דקה

בווידאו: חשד לפיגוע ירי בבנימין: בן 30 נורה למוות ברכב/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתום חקירה מסועפת של שב"כ וצה"ל, כתב אישום חמור הוגש בימים האחרונים נגד מבצעי פיגוע הירי הרצחני בצומת המשטרה הבריטית בתחילת השנה בו נרצחו עמאר מנצור בן 30 ממזרח ירושלים ולארה טנוס בת 42 ממזרח ירושלים.

הנאשמים, איסר ברגותי, מוריד דהאדהא וחאלד חארוף מרמאללה, הם אנשי רפואה במקצועם. בכתב האישום הם מואשמים בביצוע עבירות של גרימת מוות בצוותא, שיבוש מהלכי חקירה, החזקת וייצור נשק וסחר בציוד ממלכתי זאת לאחר שנעצרו שעות ספורות לאחר ביצוע פיגוע הירי בנפת רמאללה במבצע משותף של כוחות צה''ל, שב"כ וימ"מ.

מכתב האישום עולה כי כבר בשנת 2019 רכש המחבל אייסר ברגותי רובה מסוג קלצ'ניקוב ותחמושת בסכום של 30 אלף שקלים. מטרת הצטיידות בנשק בשעתו היתה שונה בתכלית מהתוצאה הקשה שהובילה למותם של שני אזרחים, מתברר כי ברגותי ודהאדהא תכננו להתנקש בבכירים שונים העומדים בצמרת הרשות הפלסטינית אולם זנחו רעיון זה לאחר תקופה.

ד"ר אייסר ברגותי לצד מוריד דהאדהא, שניים מהמחבלים בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ד"ר אייסר ברגותי לצד מוריד דהאדהא, שניים מהמחבלים בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל החליט אייסר ברגותי לבצע פיגוע ירי נגד ישראלים באזור רמאללה ופנה לחברו מוריד דהאדהא ולנאשם השלישי בפרשה, חאלד חארוף, כל אחד בנפרד ושיתף אותם בתוכניותיו. בהמשך, סיכמו ברגותי ודהאדהא כי ירכשו את הנשק לביצוע הפיגוע בכספיו של ברגותי ולאחר ביצוע הפיגוע הנשק יעבור לרשותו.

במהלך תכנון הפיגוע הציע דהאדהא לשתף קרוב משפחה של ברגותי בביצוע הפיגוע אך האחרון התנגד כמו גם להצעה לשתף אדם אחר בביצוע הפיגוע.

בנתיים, ברגותי הצליח לגייס 80 אלף שקלים והשניים נוסעים לקלנדיה ורוכשים רובה מסוג M-4, כוונת ותחמושת והשניים עוברים לתכנון מתווה הפיגוע. לאחר בחינה של אופציות שונות מחליטים השניים לבצע את הפיגוע בוואדי חרמיה בצומת המשטרה הבריטית. בין היתר, בשל דרך מילוט קרובה לשטחי הרשות הפלסטינית, מה שיאפשר להם להימלט בקלות אחרי ביצוע הפיגוע. עוד סיכמו כי מטרת הפיגוע היא פגיעה בחיילים ומתיישבים חמושים.

כמה ימים קודם לפיגוע הקטלני, ב-1 לינואר, הגיעו הנאשמים לוואדי חרמיה ויידו אבנים לעבר רכבים הכביש לצורך פגיעה והקפצה של כוחות צבא על מנת לירות עליהם. אולם ניסיונות הפגיעה ברכבים למרבה המזל לא עלו יפה, בין היתר בשל התנועה הדלילה בכביש בבוקר השנה האזרחית החדשה והשניים חזרו לביתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשד לפיגוע ירי בבנימין: בן 30 נורה למוות ברכב. מד"א
זירת האירוע/מד"א

זיהו כי הרכבים לא עוצרים במחסום - והחלו לרסס בירי מסיבי

כשבוע לאחר מכן, בשעות הבוקר המוקדמות של ה-7 לינואר 2024, הגיעו שלושת המחבלים לוואדי חרמיה עם הנשק ושני רכבים. בעוד מוריד דהאדהא מסתתר עם הנשק בפאתי הכביש הציתו הנאשמים אייסר ברגותי וחאלד חארוף את הרכב הנוסף במרכז הכביש וגרמו לחסימה זאת במטרה לעכב את התנועה בציר ולמקסם את הפגיעה באזרחים ישראלים וחיילים.

בעודם ממתינים לכוחות צבא שהיו אמורים להגיע לזירה, יוצא מוריד דהאדהא ממקום המסתור, חמוש ברובה. השלושה מתחילים לתחקר נהגים שהגיעו למקום, על מנת לוודא שהם אינם יהודים. אחרי שלושה רכבים שאושרו לעבור לאחר שהתברר כי הינם פלסטינים הגיעה למקום דר' לארה טנוס, תושבת מזרח ירושלים, ברכב מסוג טויוטה עם לוחית זיהוי ישראלית. מאחוריה רכב נוסף עם קרובי משפחתה וברכב נוסף שהשתרך מאחור נהג עמאר מנצור, אף הוא תושב מזרח ירושלים.

בשלב זה, המחבל איסר ברגותי שמחזיק ברובה, מזהה את הרכב של מנצור לא עוצר ב"מחסום" הכביש ויורה לעברו שני כדורים, כשבשלב זה מנצור נפצע והחל לדמם. מיד לאחר מכן מתקרב ברגותי לחלון הרכב של דר' טנוס, דופק על החלון באמצעות הרובה ויורה בראשה. אימה של לארה, שנוסעת ברכב מאחור יוצאת במהירות למקום תוך שהיא צועקת לעבר ברגותי "אנחנו ערבים, אנחנו ערבים", עולה על רכבה של בתה ונוסעת במהירות לעבר בית חולים ברמאללה כשבתה במצב קשה. בהמשך פונתה דר' טנוס לבית חולים הדסה בירושלים, שם לאחר שהרופאים נאבקים על חייה - מתה מפצעיה כעבור שבועיים.

הנרחת בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית דר' לארה טנוס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצחת בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית דר' לארה טנוס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצח בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית עמאר מנצור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנרצח בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית עמאר מנצור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר הירי באישה, סבר המחבל מוריד דהאדהא כי הקורבן השני בפיגוע, עמאר מנצור עדיין חי. הוא התקרב לרכבו והחל לרסס אותו בירי מסיבי עד שהבין כי המנוח ללא רוח חיים.

לאחר הירי בשני הקורבנות המתינו המחבלים לכוחות הביטחון שיוקפצו לזירה על מנת לירות גם לעברם אך אלה לא הגיעו לזירה וכעבור זמן מה עזבו השלושה את המקום עם רכב המילוט בחזרה לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully