וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של דרעי והקרע ביהדות התורה: בני ברק ואלעד יוצאות לבחור

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 11:33

הסכם הרוטציה המיתולוגי הפך לקרב יצרים בבני ברק כשאריה דרעי העמיד את השר בוסו כמועמד לראשות העיר. אלא שככל הנראה הקרב כבר הוכרע. בינתיים, באלעד תנסה ש"ס להביא להפלתו של ראש העיר פרוש. ההשלכות במפלגות החרדיות, אם יהיו, יכולות להיות בבחירות הבאות לכנסת

הבחירות לרשויות המקומיות בערים החרדיות הפכו בחודש האחרון לקרב משמעותי בין ראשי ש"ס ויהדות התורה, והתחרות על מי ייבחר לראשות או יכניס יותר נציגים למועצה המקומית הפכה ליצרית, מלאה בלכלוך והשמצות הדדיות. הסיפור העיקרי מתחיל בבני ברק. במשך שנים קיים הסכם רוטציה בין דגל התורה ואגודת ישראל, שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה, על ראשות העיר. בכל קדנציה מועמד מטעם אחת הסיעות מכהן בראשות העיר.

השנה, במסגרת ניסיונות של יו"ר ש"ס אריה דרעי להשיג את מבוקשו בערים אחרות, הוא החליט שגם מפלגתו צריכה להיות חלק מסבב הרוטציה. הוא הציב מול חנוך זייברט, המועמד של אגודת ישראל, את השר אוריאל בוסו. ביהדות התורה סברו כי דרעי מנסה להשיג תוצאות טובות יותר באשדוד, בית שמש ואלעד, ולאחר שיקבל את מבוקשו בערים אלה - בוסו יסיר את המועמדות. אך לא כך קרה וגם עתירה של בית המשפט, לפיה, בוסו כלל לא העביר את מגוריו מפתח תקווה לבני ברק, לא הועילה.

אוריאל בוסו. יונתן זינדל, פלאש 90
השר אוריאל בוסו/פלאש 90, יונתן זינדל

על ראשות העיר מתמודדים כעת שני מועמדים מובילים: חנוך זייברט, נציג אגודת ישראל המשתייך לחסידות גור, הבולטת והחזקה בישראל והשר בוסו מש"ס. ההערכות הן כי הקרב הוכרע מראש במסגרת דיל הרוטציה הקבועה לטובתו של זייברט, שוב מבלי להתחשב בעמדתם של התושבים.

האם יחזור לכיסא ראש העיר בבני ברק? חנוך זייברט. אהרון קרון, פלאש 90, פלאש 90
חנוך זייברט/פלאש 90, אהרון קרון, פלאש 90
אריה דרעי. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
לקח הימור. דרעי/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

הקרב כעת הוא סביב כוחן של הסיעות החרדיות והשאר במועצת העיר: 7 רשימות מתמודדות למועצה, ובהן גם כאלה יוצאות דופן: הליכוד בראשות יעקב וידר שהצליח בפעם הקודמת להכניס נציג אחד ו"טובת העיר", סיעה של עו"ד שלמה אלבוים ששייך לקהילת הפורשים בחסידות גור. אם ייכנס למועצה הוא יהווה אתגר משמעותי לזייברט ששייך לחסידות המרכזית ממנה אלבוים פרש. מי שפועלים לטובתו הם אנשי "שלומי אמונים", המזוהים עם השר מאיר פרוש, שזועמים על התנהלותה של חסידות גור בשאר רחבי הארץ.

בעיר אלעד מתנהל קרב משמעותי לא פחות. שני מועמדים עיקריים לראשות העיר: ראש העיר הוותיק ישראל פרוש, בנו של השר פרוש ומולו יהודה בוטבול, ממלא מקום ראש העיר ויו"ר ש"ס המקומית. תולדות הקרב בין השניים: סיעת דגל התורה, המייצגת את הזרם הליטאי חרדי חתמה בבחירות האחרונות על הסכם עם ש"ס שלפיו תתמוך במועמד מטעמה בבחירות הנוכחיות.

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, במהלך עצרת תמיכה באלעד. אהרון קרוהן, פלאש 90, פלאש 90
ישראל פרוש/פלאש 90, אהרון קרוהן, פלאש 90

ההסכם נחתם בחייהם של הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין שמאז הלכו לעולמם. הרב דוב לנדו, המנהיג החרדי הנוכחי החליט כי ההסכם אינו מקובל עליו והודיע על תמיכת המפלגה במקורבו ישראל פרוש, מה שעורר את זעמה של ש"ס. האחרונה הציבה מועמד משלה והביאה תמיכה של חסידויות נוספות. פרוש מצדו נחוש לנצח את הקרב הנוכחי אך גם ש"ס שיש לה רוב ספרדי בעיר וספגה מהלומות רבות במערכות הבחירות הקודמות רוצה סוף סוף להביס את ראש העיר הוותיק.

בני ברק ואלעד הן רק חלק מקרב גדול יותר שמנהלות המפלגות החרדיות בערים נוספות כמו למשל בבית שמש, ביתר עילית ואשדוד. על מסקנה אחת אי אפשר להתווכח, עוד בטרם הוכרז על המנצחים והמפסידים: הבחירות הנוכחיות קרעו את יהדות התורה מבפנים, בקרב שעוד עשוי להיות לו השלכות ארציות בבחירות הבאות לכנסת. יחד עם זאת, דרעי הימר הימור גדול מבחינתו, האם יהיה המנצח הגדול או הלוזר שהפסיד בכל הזירות המקומיות? התשובה לשאלה הזאת תינתן כנראה רק ברביעי בבוקר, עם היוודע התוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully