וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה ה-32 בברית: הונגריה אישרה את הצטרפות שבדיה לנאט"ו

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 18:05

בודפשט הייתה החברה האחרונה בברית שטרם אשררה את קבלת שבדיה, עד שאורבן הסיר את הסתייגותו ואפשר לפרלמנט להצביע. שטוקהולם שברה מאות שנים של ניטרליות כשהחליטה לחבור לנאט"ו בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני שנתיים, אך התהליך עוכב ממושכות גם על ידי טורקיה

בווידאו: נשיא אוקראינה זלנסקי מקבל את פניהם של מנהיגים מערביים בקייב/טלגרם

הפרלמנט של הונגריה אשרר היום (שני) את הצטרפותה של שבדיה לנאט"ו, ובכך סלל סופית את הרחבת הברית ל-32 מדינות. הממשלה של ויקטור אורבן בודפשט תקעה במשך חודשים ארוכים את התהליך, שהחל בשל פלישת רוסיה לאוקראינה לפני שנתיים, עד שבימים האחרונים הגיעה להבנות עם שטוקהולם.

שבדיה שברה מסורת של מאות שנים של ניטרליות בשל המלחמה במזרח היבשת, ויחד עם פינלנד החליטה להצטרף לנאט"ו. עם זאת, היא נתקלה בהסתייגות ארוכה של טורקיה, שאך בחודש שעבר הסירה את התנגדותה והותירה את הונגריה חברת נאט"ו האחרונה שטרם עשתה זאת.

אולף קריסטרסון, ראש ממשלת שבדיה שבשבוע שעבר נועד עם אורבן בבודפשט והסכים למכור להונגריה מטוסי קרב, אמר כי זהו "יום היסטורי". לדבריו, ארצו מוכנה לקבל על עצמה את האחריות שבחברותה בברית הצבאית שאותה מובילה ארצות הברית.

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי הצטרפותה של שבדיה "תהפוך את כולנו לחזקים ולבטוחים יותר".

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן לוחץ את ידו של ראש ממשלת שבדיה אולף קריסטרסון במסיבת עיתונאים בבודפשט, 23 בפברואר 2024. רויטרס
המכשול האחרון הוסר. אורבן וקריסטרסון בבודפשט, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully