וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי שיט נפל מספינה שנערכה לפעילות ברצועה - ומצביע על שורת תקלות חמורות בחיל הים

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 9:03

לפי מקורות במטה חיל הים, לא נפגע אף חייל במהלך התאונה - במהלכה קרס מנוף מספינת טילים והוביל לנפילתו של כלי השיט למים. זהו רק אחד מסדרת כשלים בחיל מתחילת המלחמה, בהם התקלה שהובילה למותה של לוחמת סנפיר. "מחייב תחקיר מעמיק שכולל צעדים משמעתיים"

בווידאו: פעילות זרוע הים בלחימה/דובר צה"ל

תקלה אירעה בשבוע שעבר בזמן שצוות ספינת טילים של חיל הים נערך להרים כלי שיט קטן מסוג "מורנה" במהלך הכנה לפעילות מול חופי רצועת עזה, כשהמנוף המותקן על הספינה קרס ובעקבות כך נפל למים כלי השיט שהורם - כך נודע היום (שני) לוואלה!. לפי מקורות במטה חיל הים, לא נפגע אף חייל במהלך התאונה.

גורמי צבא אמרו כי האירוע מצביע על ליקוי בטיחותי חמור ורמת אחזקה ובקרה ירודה - שמחייבים תחקיר מעמיק שכולל צעדים משמעתיים. "מדובר באירוע שלא עומד בשום קנה מידה של מקצועיות בחיל הים".

לדברי גורמי צבא בחיל הים, האירוע נוסף לסדרת אירועים חריגים מתחילת המלחמה, בהם התהפכות צוות יחידת סנפיר עם כלי שיט מסוג 'צרעה' מול חופי אשקלון וגרימת נזק חמור לכלי השיט. אז, הצוות חילץ את עצמו אל החוף, פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

צרעה של חיל הים. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
כלי שיט של חיל הים, ארכיון/דובר צה"ל

בתוך כך, באמצע אוקטובר הותר לפרסום כי סמלת קאמיי אחיאל בת ה-18, לוחמת סנפיר בפלגה 914, נהרגה סמוך לגבול לבנון כתוצאה מ"תקלה באמצעי לחימה". האירוע הטרגי והחמור עדיין בתחקיר.

תגובת דובר צה"ל: "האירוע ארע בעוד הספינה הייתה בבסיס וקשורה לרציף ולא בעת פעילות מבצעית. מדובר בתקלה במנוף הספינה וכתוצאה מכך נגרם נזק לכלי שייט קטן על גבי הסיפון וללא נפגעים.
האירוע מתוחקר. לא נגרמה פגיעה בכשירות ובפעילות המבצעית של זרוע הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully