וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של החטוף הגיע לכנסת עם טלאי צהוב, אדלשטיין סירב לאפשר לו לדבר

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 14:13

יו"ר ועדת החוץ והביטחון סירב לתת את זכות הדיבור לדני אלגרנט, אחיו של איציק שחטוף בעזה: "אצלי בוועדה לא ידברו עם טלאי צהוב". אלגרנט השיב: "אני מרגיש שואה, אתה לא תגיד לי מה לשים". אדלשטיין הסביר: "אסור להשוות בין הרצח לשואה. זה קו אדום"

משפחות חטופים חוסמות את איילון, 23 בפברואר 2024/דנור אהרון

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, סרב לאפשר לדני אלגרנט, אחיו של איציק שחטוף בשבי חמאס בעזה, לדבר בוועדה שבראשותו לאחר שהאחרון הגיע עם טלאי צהוב על חולצתו. "אצלי בוועדה לא ידברו עם טלאי צהוב", אמר אדלשטיין. אלגרנט השיב: "אני מרגיש שואה ואתה לא תגיד לי מה לשים. אשב פה".

אדלשטיין ניסה להתגונן לאחר שלאגרנט הרים את קולו ובשלב מסוים הפסיק את הדיון ויצא להפסקה. יצוין כי שאר משפחות החטופים דיברו בוועדה ללא הפרעה.

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
אדלשטיין/ראובן קסטרו

אדלשטיין הסביר מאוחר יותר בהודעה לתקשורת כי "לאורך כל התקופה, אירחתי כל משפחה וכל נציג של משפחות החטופים והנרצחים. הוועדה נתנה במה בכל פעם שהתאפשר. כך היה, וכך ימשיך להיות כל עוד ישאר ולו חטוף אחד בידי מרצחי החמאס".

אדלשטיין הוסיף: "עם זאת, כבן לניצולי שואה, כמי שנכלא בכלא הסובייטי על היותו יהודי - אצלי תהיה אפס סובלנות לזילות השואה. הטבח שעברנו היה נורא ועם תוצאותיו אנחנו מתמודדים גם היום ולעוד שנים רבות. כל נרצח - בליבנו, כל חטוף בראש מעיינינו. עם זאת, אין מקום להשוואה בין הרצח הנורא לבין השואה. מסיבה זו, ובכאב גדול, ביקשתי שלא ישתמשו בטלאי צהוב. זה קו אדום שלא יחצה אצלי בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully