וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו כבר חודשים ללא שכר": בני המשפחות דנו במעמדם של החטופים

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 13:36

המשפחות הגיע לוועדת החוקה ודנו על הזכויות של החטופים בהשתתפות ראש מינהלת החטופים, ירון כהן. "אנחנו מגלים תוך כדי שהופסקו לנו מוניות לפגישות", אמרה נעם אחותו של צחי שנחטף לעזה. על החזרת החטופים: "המסקנה היא עסקה", אמר חן שאשתו שרון ובתו נעם נחטפו

בווידאו: משפחות החטופים מקבלות את השבת בכיכר בת"א/מטה המשפחות

בני משפחות החטופים נשאו היום (שני) דברים בפתח דיון ועדת החוקה על מעמדם המשפטי וזכויותיהם של החטופים, בהשתתפות ראש מינהלת החטופים, ירון כהן. נעם עידן, אחותו של צחי שנחטף לעזה אמרה בוועדה: "לא ייתכן שפונים לחלק מהמשפחות ואומרים שיש שינויים ולחלק לא. אנחנו מגלים תוך כדי תנועה שהופסקו לנו מוניות לפגישות".

חנה כהן, דודתה של ענבר היימן שנחטפה מהמסיבה בנובה וגופתה מוחזקת בעזה שיתפה: "אחרי 70 יום הייתה נקישה בדלת והודיעו שענבר נרצחה ביום בו נחטפה. לפי הדוח שקיבלנו, שמו אותה במטווח וירו בה כמו בברווזים. מאז אותו יום אין לנו חיים. ישבנו שבעה ללא גופה", המשיכה.

"לענבר אין קבר. היא דור שלישי לשואה. סביה באו לארץ בתקווה להקים ארץ בביטחון ושלווה אך נכדתם נחטפה מתוך המדינה בלי שהיה אף ארגון שיגן עליה", לדבריה, "אני מבקשת מהממשלה לשים סוף לסיוט ולתת לנו לקבור את הילדה שלנו. ילדה שהייתה מלח הארץ והיום היא גופה שמחזירים בסוף כי היא מוגדרת כגופה שתוחזר בסוף העסקה. עבורכם היא גופה עבורנו היא עולם ומלואו. אם היא לא תחזור זה יהיה גזר דין מוות לכל המשפחה".

משפחות החטופים בועדת הכספים. ערוץ הכנסת, צילום מסך
משפחות החטופים בועדת הכספים/צילום מסך, ערוץ הכנסת

חן אביגדורי, שאשתו שרון ובתו נעם נחטפו לעזה מקיבוץ בארי יחד עם בני משפחה נוספים סיפר: "עדי שוהם ויעל בתה בת ה-3 שוחררו מהשבי לאחר 50 יום יחד עם משפחתנו. היינו שבעה חטופים ונשאר אחד".

הוא הקריא מפוסט בפייסבוק שהעלתה עדי על דיאלוג עם בתה "כדי שתבינו מה קורה כשהם שבים והלב והבעל של המשפחה שם", קרא. "שיחה כזו לא צריכה להיות באף מקום אף פעם, והמצב לא הגיוני ולא יכול להימשך. יש שתי אמיתות ברורות - שאין אופציה צבאית לחילוץ 134 החטופים בכוח ולכן המסקנה היא עסקה. הדבר השני הוא שלחטופים אין זמן. המסקנה היא עסקה עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נעם עידן בן עזרא: "אתמול התפרסם דוח על מצבנו הפיזי והנפשי כמשפחות החטופים. אם נבנית מינהלת החובה היא לספר ולדבר על כך לשאר המשפחות ולא רק למי שיושב פה. שלא ייווצר מצב בו אני כמי שיושבת פה צריכה להסביר למשפחות. אנחנו כבר חודשים ללא שכר וללא יכולת תפקוד וכך גם הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully