וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני הבחירות: טענת ראש העיר הנאשם של קריית מוצקין על קנוניה בפרקליטות - התגלתה כחסרת בסיס

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 23:58

סניגוריו של צורי, שמואשם בשחיתות והושעה מתפקידו, "הטילו פצצה באולם בית המשפט" וטענו שלאורך החקירה בכיר בפרקליטות שמר על יחסים קרובים עם יריבו הפוליטי. "המרחק בין הטענות למסמכים - כרחוק מזרח ממערב". כעת, צורי, שיתמודד בבחירות, טוען שיריביו זייפו את קולו

ראש העיר המושעה של קריית מוצקין טוען: זייפו את קולי/מערכת וואלה!

יום לפני הבחירות המקומיות ברחבי הארץ - הותר היום (שני) לפרסום כי הטענות החמורות של ראש העיר המושעה של קריית מוצקין, חיים צורי, כנגד הפרקליטות מתבררות כעורבא פרח - כעת עולה חשש כי לבית המשפט הוגש מסמך מזויף.

הטענות עלו בחודש ספטמבר בדיון מקדמי במשפטו של צורי בבית המשפט המחוזי בחיפה. סנגוריו, עורכי הדין יובל זמר ותמי אולמן, ויעקב שלומוביץ ממשרדה ביקשו לסגור את הדלתיים ואז, "הטילו פצצה באולם", טענו לקנוניה כנגד ראש העיר וביקשו לבטל את משפטו של צורי המואשם בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הוא מושעה לשנה בהחלטת ועדה מיוחדת. למרות זאת, הוא מתמודד בבחירות.

הסנגורים של צורי טענו בפני השופט גיל קרזבום כי בכיר הפרקליטות, ד"ר חיים ויסמונסקי ראש מחלקת סייבר בפרקליטות המדינה, היה במהלך חקירתו של צורי בקשר רציף עם ציקי אבישר, ראש האופוזיציה יריבו הפוליטי של חיים צורי ומי שמחר מתמודד כנגדו על ראשות העיר. יוזכר כי באותו מועד, טרום ה-7 באוקטובר, היו אמורות הבחירות להתקיים חודש אחר כך. הם טענו כי הקשר היה אינטנסיבי בעיקר סביב מועדים קריטיים בחקירה, וכי אח"כ היה ויסמונסקי גם מי שערך את השימוע לצורי. לבקשת הסנגורים של צורי הצטרף גם עו"ד רועי קרן המייצג את יוסי דואק, הנאשם הנוסף בתיק.

ציקי אבישר | חיים צורי. שלומי גבאי,
ציקי אבישר | חיים צורי/שלומי גבאי

השופט גיל גיל קרזבום נעתר לבקשת החסיון של הסנגורים, סגר את הדלתיים, שלח את העניין לבירור אצל השופט ניצן סילמן כדי לא לזהם את התיק העיקרי מבירור עניין צדדי אך מהותי זה והטיל צו איסור פרסום על הדרמה והשתלשלות הדברים, לבד מפרפראזה, כמה שורות אודות עיקר הדברים.

ההליך "צלל למרחב מוגן מפרסום", מערכת הבחירות בקרית מוצקין ממשיכה להתנהל וזאת תוך שאיכשהו במקביל בתקשורת נפוצו רמיזות על "דרמה - ראש העיר הציג מידע חדש ודרש לבטל את כתב האישום" ולאחר שצוות ההגנה של ראש העיר צוטט בתקשורת אומר כי "לא בכל יום אנחנו שומעים שופט מחוזי אומר לפרקליטות, 'דעו לכם, עלולה להיווצר סיטואציה שבה גורם כזה או אחר בפרקליטות עלול להיות חשוד בפלילים'. זו אמירה שלא שמענו אף פעם שופט בישראל אומר. זו סיטואציה שמעולם לא התעוררה, ואני חושב שזה יום עצוב שסיטואציה כזו מתעוררת כי הטענות ששמענו היום באולם, טענות שצריכות להדיר שינה מעיניו של כל אזרח במדינת ישראל".

משמעות הדברים היתה כי כביכול חל "מהפך": הפרקליטות היא האשמה, ראש העיר הנאשם מואשם לשווא. על רקע זה היו צפויים תושבי קרית מוצקין ללכת לקלפיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שילוט חוצות בקריית מוצקין. צילום: יואב איתיאל, אתר רשמי
שילוט חוצות בקריית מוצקין/אתר רשמי, צילום: יואב איתיאל

לוואלה נודע על התפתחויות משמעותיות בבדיקת הטענות המדוברות אצל השופט ניצן סילמן. שהורה על הזמנת מסמכים נוספים ושאחר כך הבהיר כי "המרחק בינם לבין אשר הוצג במקור - הנו כרחוק מזרח ממערב". מיד אחר כך יצאה מדוברות העירייה הודעת תזכורת שלא לפרסם את תוצאת הבירור בלשון זו: "יש צו איסור פרסום על הדיון שהתקיים היום ומה שנאמר בו עד שנציין אחרת".

אמש נעתר השופט ניצן סילמן לבקשת וואלה וגורמי תקשורת והורה על ביטול איסור הפרסום תוך שדחה את טענות הסנגורים להותירו, אחת לאחת. "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר", אזכר מפסיקה של השופט ברנדייס, "קל וחומר ערב בחירות ומשעסקינן בטענות כלפי אישי ציבור ומשרתי ציבור". הוא הזכיר "נקודת המוצא הנה פרסום, וכי ההליך יתנהל בדלתיים פתוחות; לנקודת מוצא זו סייגים, הקבועים בדין ובפסיקה. סייגים אלו אינם מתקיימים כאן". לבקשת הסנגורים הוא עיכב את ביצוע ההחלטה עד היום בשעה 10:00, כדי שיוכלו לשקול ערעור לבית המשפט העליון. ערעור לא הוגש. הותרה לפרסום השתלשלות הקנוניה שלא היתה.

ובינתיים: פרשה חדשה. צורי טוען כי יריביו זייפו את קולו ומפיצים הקלטה מביכה שלו. תלונה הוגשה למשטרה. סנגוריו מגישים בשמו כבר הבוקר תביעות לשון הרע.

ציקי אבישר בתגובה: "חיים צורי הושעה מתפקיד ראש העיר, אך זה לא מפריע לו להמשיך לבזות את בית המשפט ולרמות את הציבור והחוק מתוך מטרה ברורה להאחז בכיסא. מחר תהיה לתושבי מוצקין הזדמנות מצויינת להחליט האם לתת את הכח לעבריין סדרתי או להביא למוצקין רוח חדשה, עירייה מקצועית ויציבה ל-5 שנים".

ועוד מכה לצורי, יו"ר ועדת הבחירות, השופטת תמר נאות פרי, דחתה את בקשת עורכי הדין שלו לצו מניעה כנגד תושב העיר, בטענה שהוא מי שעומד מאחורי הקלטה שהיא זיוף. לטענתם הפרסום שהופץ ברשתות החברתיות כלל הקלטה של דברים שצורי אמר כביכול, אך מדובר ב"הקלטה מזויפת" שהוכנה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמדמה ומחקה את קולו. השופטת נאות פרי מציינת כי ליו"ר ועדת בחירות "אין את הכלים" לבחון עם מדובר בהקלטה אמיתית או מפוברקת במסגרת טיפול בעתירה כגון זו ולכן לא ניתן לקבוע אם צורי צודק בטענותיו אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully