וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר שהפתיעה מול קודמה בתפקיד ששואף לחזור: הבחירות בבית שמש

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 11:33

המרוץ בבית שמש מעמיד את עליזה בלוך למבחן ציבורי נוסף אחרי קמפיין שקט יחסית מול המועמדים האחרים. קודמה בתפקיד, סגן שר החקלאות משה אבוטבול, ינסה לחזור לכיסא וגם מועמד דגל התורה שמואל גרינברג רוצה להפתיע

עליזה בלוך ראש העיר בית שמש בכנס השלטון המקומי 2022/סטילס: ראובן קסטרו

המירוץ לראשות עיריית בית שמש מסתמן כאחד הדרמטיים ביותר בסבב הבחירות הנוכחי לרשויות המקומיות. אחרי חמש שנים שבהן עליזה בלוך, שעשתה לעיתים צעדים שנויים במחלוקת עבור העיר, כיהנה בתפקיד, כעת היא תעמוד למבחן ציבורי על כהונה נוספת - והמתחרים שלה חזקים במיוחד. בשונה מערים אחרות שבהן ראש העיר המכהן מצליח להסב ניצחון מזהיר או כישלון שנמצא כמעט בקונצנזוס - בבית שמש המירוץ כל כך צמוד, שאף אחד לא יכול לנבא מי יהיה ראש העיר הבא.

עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש. שרון גבאי, אתר רשמי
ראש העיר עליזה בלוך/אתר רשמי, שרון גבאי

בלוך מכוונת לקהל הכללי שמהווה שליש מהעיר. כמו כן, היא האפשרות הקרובה ביותר לחילונים, לדת"לים ולחלק מהחרדים המודרניים שלא מעוניינים לחיות את הסטנדרט החרדי: אלו שמחפשים קידמה לצד לימוד התורה. ריכוז כזה נמצא בהמוניו בשכונה ד' בעיר, אך בגלל הגיוון בו - הוא סימן שאלה גדול עבור הסוקרים וכל המועמדים מחזרים אחריו. בלוך מנהלת קמפיין שקט יחסית למועמדים האחרים, שמתרכז בעשייה בחמש השנים האחרונות - ולא נגטיבי.

שמואל גרינברג הוא מועמד מטעם דגל התורה לראשות העיר. עד לא מזמן חבר מועצת העיר בית שמש ודמות בולטת בעיריית ירושלים - וכעת מנסה להתמודד על ראשות העיר קודם כל בעזרת קולות הקהילות החרדיות הסגורות, אבל נושק גם לציבור הכללי - כאמור, גם כלפי הקהילה ברמה ד', אך גם כלפי הציבור האמריקני בעיר: קהילה גדולה בעיר שכמעט ולא מעורבת פוליטית, ולמעשה יכולה לבחור בכל אחד מהמתמודדים. בעקבות חזותו החרדית-אמריקנית הקלאסית, גורמים בעיר טוענים שהדבר יוכל להוות יתרון משמעותי עבורו. בימים האחרונים גרינברג מוציא הודעות תכופות על קהילות שתומכות בו וממשיך בקמפיין אגרסיבי תחת הסלוגן: "הגיע הזמן לשינוי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שמואל גרינברג, מתמודד על ראשות עיריית בית שמש. מתנאל מלכה, אתר רשמי
שמואל גרינברג/אתר רשמי, מתנאל מלכה

משה אבוטבול הוא מועמדה של ש"ס. אבוטבול, ראש העיר לשעבר שמכהן כיום כסגן שר החקלאות, חוזר עם מטרה חדשה-ישנה - לכהן שוב כראש העיר. השנים של בלוך בראשות העיר השכיחו במידה את כהונתו בעשור האחרון, והוא דווקא משתמש בעניין לטובתו. מועמד שמכיר היטב את האתגרים של בית שמש ובעל אחיזה גבוהה בפוליטיקה הארצית כחבר כנסת. בתמיכת ש"ס שחולשת על מספר משרדים ממשלתיים, נראה כי אם ייבחר - יוכל להוביל בקלות יחסית את המהלכים שיבחר. בימים האחרונים, מלבד ש"ס הארצית - גם הליכוד הודיעה שיתמכו באבוטבול, שכמו גרינברג מתפאר בחתימה על הסכמים עם קהילות שונות, ומחזר כמו אחרים אחרי הקהילות הגדולות שנמצאות בסימן שאלה - וטרם ידוע עם מי יילכו.

משה אבוטבול, בית שמש. יעקב כהן, אתר רשמי
משה אבוטבול/אתר רשמי, יעקב כהן

בכל פעם נראה שהבחירות בבית שמש רותחות במיוחד, אולי זה הגיוון האדיר של הקהילות שמאכלסות את העיר באיזון יחסי (לפחות כרגע), כשלציבור הכללי יש קו מנחה בעיר, שעשוי לגרום להם לשלוף ציפורניים גם בקלפי: גם אם יצליחו להעמיד בראשות העיר את המועמד שלהם - לא בטוח שבפעם הבאה זה יהיה אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully