וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הפיל כטב"ם של חיל האוויר, צה"ל תקף בתגובה בעומק לבנון

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 12:35

גורמי ביטחון בלבנון אמרו כי לפחות שני אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות בבעלבכ - מרחק של כמאה ק"מ מהגבול - לראשונה מאז פרוץ המלחמה. זאת הייתה תגובה להפלת כלי טיס מסוג "זיק", שנפגע מטיל קרקע-אוויר והופל בשטח לבנון. טיל אחר יורט על ידי מערכת "קלע דוד"

בווידאו: הפלת כטב"ם, לבנון, 26 בפברואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה הפיל הבוקר (שני) כלי טיס בלתי-מאויש של חיל האוויר, שהתרסק בשטח לבנון, ובתגובה תקף צה"ל יעדים של הארגון באזור בעלבכ שבעומק לבנון, כמאה קילומטרים מהגבול. זאת ההתקיפה הראשונה באזור מתחילת המלחמה הנוכחית.

גורמי ביטחון לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפחות שני אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות בבעלבכ, שהיו הראשונות באזור מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006. לאחר מכן, הופעלו אזעקות בכמה ישובים בצפון.

הפלת כטב"ם זיק, לבנון, 26 בפברואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הפלת הכטב"ם הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ההסלמה החלה בשעות הבוקר, כשחיזבאללה שיגר שני טילי קרקע-אוויר לעבר כטב"ם מסוג "זיק". הראשון יורט על ידי מערכת "קלע דוד" ואילו השני פגעו בו והפיל אותו בשטח לבנון. היירוטים הפעילו אזעקה באזור עמק יזרעאל.

חיזבאללה השקיע מאמצים רבים בשנים האחרונות בהתחמשות בכלי נשק נגד מטוסים, לאור העליונות האווירית של ישראל. לאורך העימות הנוכחי, הוא ניסה בכמה הזדמנויות לפגוע בכלי טיס של חיל האוויר, אך ברוב המקרים הן נכשלו או יורטו. חיזבאללה אף טען כמה פעמים בשבועות האחרונים כי הוא השתלט על כלי טיס של חיל האוויר מסוג "סקיילרק".

במקביל, חיזבאללה משגר באופן קבוע כלי טיס בלתי-מאוישים משלו לשטח ישראל, וחלקם הצליחו לחדור את מערכות ההגנה האווירית ולגרום לנפגעים ולנזקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully