וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן חזירים: חיפה יוצאת לבחור

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 16:29

ראש העיר עינת קליש רותם "הצליחה" לפי הסקרים לאבד כ-90 אחוזים מהתמיכה בה. מי שעשוי לרשת אותה מחדש הוא דמות חדשה-ישנה - ראש העיר לשעבר יונה יהב. אבל הוא רק אחד מלא פחות מ-12 מועמדים לראשות העיר שרוצים למגר את תופעת החזירים ולהתכונן לאפשרות של מלחמה

בוודאו: להקת חזירים במרכז הכרמל בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

חיפה חיכתה ליום הבחירות הזה חמש שנים ובניגוד למקובל, לא רק שראש העיר המכהנת אינה הפייבוריטית, היא אף אינה צפויה להיות מועמדת לסיבוב שני, אם לא יוכרעו הבחירות בסיבוב ראשון. עינת קליש רותם מגיעה לבחירות האלה אחרי שלפי הסקרים איבדה במהלך הקדנציה שלה בהדרגה כ-90 אחוזים מהתמיכה שהייתה לה לפניה.

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה. אדי קפרוב/אתר רשמי, עיבוד תמונה
לא צפויה אפילו לעלות לסיבוב השני אם יתקיים. ראש העיר חיפה קליש רותם/עיבוד תמונה, אדי קפרוב/אתר רשמי

בין 336,223 אלף התושבים של חיפה, העיר השלישית בגדלה בישראל, יש 268,342 בעלי זכות בחירה, שיצביעו ל-26 רשימות המתמודדות על 31 מקומות במועצת העיר. 12 מראשיהן מועמדים לראשות העיר. הקהילה החרדית והציבור הערבי תמיד משמעותיים בבחירות בחיפה. קהילת דוברי הרוסית, העולים מברית המועצות לשעבר, מונה כ-80 אלף איש בחיפה. היא דומיננטית בהיקפה לדמוגרפיה, אך אין אינדיקציה שקולותיהם הולכים דווקא למועמד זה או אחר.

גם הנוכחות של עשרות אלפי חיפאים ליברלים בהפגנות שבועיות לא התרגמה בסופו של דבר לנכס אלקטורלי של ממש לאף אחד מהמועמדים, למרות שרשמית זכתה עו"ד שרית גולן בטיקט של חוזה חדש.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יונה יהב. אלעד מלכה
רוצה לחזור לכיסא. יונה יהב/אלעד מלכה

על פי הסקרים, המועמד המוביל ובפער ניכר הוא ראש העיר לשעבר שקליש הדיחה ב-2018, עורך הדין יונה יהב, שעד אז כיהן כבר 15 שנה בתפקיד. עוד מועמדים מובילים הם דוד עציוני ויעקב בורובסקי, גם הם עורכי דין במקצועם וכן אביהו האן. בפני ראש העיר שייבחר לעיר המעורבת והמזדקנת עומדים אתגרים חדשים ישנים, ובראשם איכות הסביבה, הקיום המשותף, הגירה שלילית, פיתוח, הביטחון האישי, בעיית החזירים שהפכה דומיננטית בקדנציה האחרונה ומוכנות העיר לחירום בכלל ולמתקפה מצפון בפרט המעסיקה את תושבי חיפה בחודשים האחרונים.

חזירי בר משוטטים בחיפה 14 במרץ 2021. שלומי גבאי
חזירי בר בחיפה/שלומי גבאי
עו"ד דוד עציוני. צילום: מיכה בריקמן, אתר רשמי
דוד עציוני/אתר רשמי, צילום: מיכה בריקמן

חיפה היפה, עם ההר, הים, והאורנים היא כנראה העיר מספר אחת בישראל בפוטנציאל לא ממומש והיא זקוקה לאופק חיובי, ובדחיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully