וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרשויות המקומיות חשיבות עצומה גם ברגעי משבר - והמלחמה הוכיחה זאת

נתנאל טויטו

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 9:38

משרדי הממשלה לעולם לא יכירו את צורכי הרשות והתושבים טוב כמו הרשות המקומית והעומדים בראשה. אחרי הטבח הנורא של 7 באוקטובר נדרשו הרשויות לתת מענה מידי לצרכים האלה. חשוב לצאת ולהצביע, והגיעה העת להעניק לראשי הרשויות את הכלים להתמודד עם מה שעתיד לבוא

יונה יהב באולפן וואלה!/וואלה

המציאות הקשה שבה מצויה מדינת ישראל מאז הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, והמלחמה המתמשכת, דחקו מטבע הדברים נושאים רבים שבימי שגרה היו עומדים על סדר יומנו. האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל, במכלול התחומים, הם רבים ומורכבים. בתוך כך, הוחלט שלא לדחות פעם נוספת את הבחירות לרשויות המקומיות ולקיימן במועד (למעט ברשויות המפונות) ולא בכדי. צעד זה הוא הזדמנות להקדיש מחשבה לחשיבות העצומה של תפקיד הרשות והעומד בראשה ברגעי משבר, בנוסף לניהול שבשגרה, היכולת להעניק באופן מיידי את המענים המותאמים לתושבים, האפשרות לקבל החלטות מושכלות בהווה וחשוב לא פחות - היכולת ליצור חזון בר השגה ולנקוט בצעדים אופרטיביים למימושו.

נתנאל טויטו, מנהל תחום רשויות מקומיות בקרן רש"י. באדיבות המצולמים
נתנאל טויטו, מנהל תחום רשויות מקומיות בקרן רש"י/באדיבות המצולמים

עם פרוץ המלחמה, למערכות הציבוריות לקח זמן להתארגן, לייצר תוכניות פעולה, לתת מענה מיידי ולהקצות את המשאבים הנדרשים, בעוד שהרשויות המקומיות היו צריכות לתת מענה מיידי ולהתקדם תוך כדי תנועה. ראשי רשויות הצהירו כי גם באין משאבים מובטחים, הם פועלים ויפעלו על מנת לתת את המענה המיידי והמתבקש לתושבים שלהם. רשויות המתמודדות בעצמן עם אתגרים התגייסו וקלטו אלפי ועשרות אלפי תושבים, שפונו מבתיהם מדרום ומצפון כדי להעניק את מלוא השירותים הנדרשים.

כך הפכו המושגים "רשויות מפונות" ו"רשויות קולטות" לשגרתיים בלקסיקון המלחמה. משרדי הממשלה והפקידים שבהם, טובים ככל שיהיו, לעולם לא יכירו לעומק את צרכי הרשות והתושבים בה, כפי שיטיבו להכירם הרשות והעומד בראשה. מי שרואה מקרוב את האתגרים והבעיות קרוב לפתרונם. המחויבות הברורה והקשר הקרוב של ראש הרשות, שמכיר איך נראה כל רחוב וגן שעשועים, באיזה בית ספר קיים מרחב מוגן ולמה זקוקים התושבים שלו, מציב אותו, בין אם ירצה ובין אם לאו, בקו הראשון והקרוב ביותר לתושב. יותר מכל חבר כנסת ושר בממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרית שמונה נטושה. 22 בינואר 2024. אלי אשכנזי
המושג "רשויות מפונות" הפך לשגרתי בלקסיקון המלחמה. קריית שמונה נטושה/אלי אשכנזי

המשבר הגדול שבו אנו מצויים מהווה הזדמנות במספר מישורים. אחד מהם הוא אופי חלוקת משאבי הצמיחה והתקומה והצורך בהשקעה בפריפריה לטובת יצירת הזדמנויות חברתיות וכלכליות, שנחשפים בכל משבר במלוא עוצמתם. מישור נוסף נוגע לקביעת צעדי מדיניות ברורים שמטרתם האצלת סמכויות לרשויות, הגדלת המשאבים והתקציבים לרשויות והשקעה בעוגני פיתוח כלכליים וחברתיים, לצד מנגנוני פיקוח ובקרה לרשויות שידרשו לכך.

ממשבר למשבר ההכרח הולך ומתחדד - גם בקורונה וגם כעת, ראשי הרשויות הם שעמדו בחזית מול התושבים, שנדרשו לתת מענה מיידי ולחשוב על פתרונות יצירתיים וכן, גם הכתובת שספגה לא אחת קיתונות של רותחין. בימים אלה עמדה שוב למבחן מנהיגותם של ראשי רשויות בכל רחבי הארץ. ביניהם הרבה אנשים מעולים עם תחושת שליחות ואחריות, שיודעים לנהל, להוביל ולהנהיג, תוך התמודדות עם בעיות מורכבות.

בשלה העת להאיץ תהליכים ולגבש צעדי מדיניות חדשים, שיעניקו לראשי הרשויות לא רק את האחריות, אלא גם את הכלים שיאפשרו להם להתמודד עם האתגרים שעוד יבואו, בצורה מיטבית ולמען התושבים. בבחירות לרשויות המקומיות אנו זוכים להצביע בשני פתקים, על אחד מהם מתנוסס שמו של מי שאנו מאמינים שיידע להילחם ולהוביל. גם ואולי דווקא עכשיו, חשוב לצאת ולהצביע. אחוז הצבעה גבוה ידגיש את רמת האמון והציפייה בין ראש הרשות לתושבים, ויחדד את הצורך בשינוי המדיניות המיוחל.

הכותב הוא מנהל תחום רשויות מקומיות, קרן רש"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully