וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בראיון לאתר זר: לישראל אין אמצעים להשמיד את תוכנית הגרעין האיראנית

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 10:08

לדברי ראש הממשלה לשעבר, האתרים הגרעיניים האיראניים טמונים בעומק של 60 מטר, ולכן הפצצה מהאוויר לא תסכן אותם. בנוסף, הוא אמר, הטווח של המטוסים החמקנים של ישראל לא מספיק כדי להגיע לאיראן ולחזור, ולישראל אין מספיק מטוסי תדלוק. לדבריו אפשר רק לגרום נזק לתשתיות

בווידאו: תיעוד מבסיס אווירי תת-קרקעי שחשפה איראן/מתוך רשתות חברתיות

לישראל אין פצצות ומטוסים בעלי עוצמה מספיקה כדי להתמודד עם תוכנית הגרעין של איראן - כך טען בשבוע שעבר ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשיחה עם אתר האינטרנט "נשיונל". "אנחנו יכולים להשמיד את המפקדות שלהם, פרויקטים חשובים, מסילות רכבת, כבישים ושדות תעופה", אמר אולמרט, "ישראל יכולה לגרום נזק רב לתשתיות האיראניות, אבל אין לה אמצעים להשמיד את תוכנית הגרעין האיראנית".

התערוכה האווירית באיראן, 19 בנובמבר 2022. רויטרס
אפשר לעשות נזק לתשתיות, אבל לא להשמיד. תערוכה אווירית באיראן/רויטרס

בראיון אומר אולמרט כי "המתקנים הגרעיניים נמצאים בעומק של 50 או 60 מטר מתחת לאדמה, ולכן הם חסינים כמעט מפני מתקפה צבאית מהאוויר". בנוסף, מסביר אולמרט, המטוסים החמקנים מסוג F-35A לא יוכלו לעשות את הדרך לאיראן ובחזרה, משום שאין לישראל מספיק מטוסי תדלוק. האתרים הצבאיים החשובים, כמו בנדר עבאס, מצויים במרחק של 2,000 ק"מ, טווח שלא יאפשר את המתקפה. בנוסף, לפי ניתוח האתר, גם מטוסי F-15 ו-F-16 יתקשו לעמוד במלחמה ממושכת עם איראן, בגלל מחסור במיכלי דלק.

בתגובה לדברים אמר דובר צה"ל לתקשורת הזרה פיטר לרנר: "יש לנו אמון מלא ביכולותינו להתמודד עם כל האיומים באזור".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אהוד אולמרט בטקס האזכרה הממלכתי ״נר יצחק״, במעמד נשיא המדינה ונציגי משפחת רבין, בבית הנשיא, 18 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"רטוריקה מלאה רהב". אולמרט תקף בראיון את נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בראיון חזר אולמרט על עמדתו שלפיה יש לחתור לפתרון של שתי מדינות, והדגיש שיש כעת הזדמנות להתקדמות משמעותית לקראתו. על חיזבאללה אמר אולמרט שהארגון הבין שהרטוריקה של המנהיגות הישראלית היא מלאה רהב, אבל ביצועיה מוגבלים, ולכן הזדחל בחזרה אל קו הגבול הצפוני. הוא הזהיר מפני האפשרות שחיזבאללה חפר מנהרות שבעזרתן הוא מתכנן לחדור לתוך ישראל. כמו כן, אולמרט קרא להפסקת אש בעזה, והאשים את נתניהו שהוא מוכן, כדי לשרוד, "להקריב את האינטרס הלאומי, ולשלם בחיי חטופים וחיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully