וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון על עסקת חטופים: "נתמודד עם הפוגה - אבל חוששים שלא נוכל לחזור להילחם"

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 10:40

הגורמים טוענים שחמאס מנהל משא ומתן "אכזרי וקר". הם חוששים שאם תיענה הדרישה להפוגה בת כמה שבועות לשחרור חלק מהחטופים - השלב הבא יהיה דרישה להפסקה מוחלטת של הלחימה עבור החזרת החיילים שבשבי. "אסור לאבד את חופש הפעולה - יש עוד מטרות להשיג"

בווידאו: פשיטות על תשתיות טרור ואיתור פצצות מרגמה בשקי אונר"א/צילום: דו"צ

כשברקע ממשיכות להתנהל השיחות על מתווה חדש לשחרור החטופים מידי חמאס, במסגרתו דורש ארגון הטרור לשישה שבועות של הפוגה בלחימה, אומרים גורמים במערכת הביטחון כי חמאס מנהל משא ומתן "אכזרי וקר" ויש להתייחס לכל הצעה בהתאם.

הגורמים הבהירו כי צה"ל יידע להתמודד עם הפוגה קצובה באורך שישה שבועות אך החשש בקרבם הוא שהשלב הבא במו"מ בתום ההפוגה, יכלול דרישה להפסקה מוחלטת של הלחימה בדרישה לשחרור חיילים. גורמי ביטחון הבהירו באחד הדיונים עם צמרת הדרג המדיני כי ישראל לא יכולה להסכים למהלך כזה מאחר והוא יכפה את סוף המלחמה וחזרת חמאס לשליטה ברצועת עזה באופן שמנוגד למטרות המלחמה.

אחד הגורמים אמר שצה"ל כבר ידע להתמודד עם ההפוגה הקודמת, כששוחררו חטופים בכמה פעימות במשך שבועיים, ואף במהלכה נהרגו מספר גדול של מחבלים שניסו לאיים על הכוחות בשטח בניגוד להסכם. הגורם הוסיף, כי צה"ל יידע להתמודד עם הפוגה ארוכה יותר, בת שישה שבועות, אך אסור לאבד את חופש הפעולה בהמשך על מנת לפגוע בטרור, "יש עוד תשתיות רבות שצריך לטפל בהן ואישים בכירים שצריך להרוג. צריך להשיג את מטרות המלחמה".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

גורמים במערכת הביטחון הציעו לראש הממשלה בשיחות סגורות הליכה למו"מ שיכלול הפוגה אחת ארוכה תמורת שחרור כלל החטופים ללא התחייבות לסיים את המלחמה, וללא קשר, כדי להגדיל את הלחץ, "לתמרן בשלב הראשון לחלקים מתוך רפיח ללא היסוס".

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחונית אמרו כי שלב התכנון לתמרון קרקעי ברפיח נמצא בעיצומו, וחלקים גדולים ממנו הוצגו לשר הביטחון יואב גלנט ואושרו. אך חרף השלב המתקדם בצה"ל חוששים מתמרון קרקעי לרפיח בצל ביקורת בינלאומית וחשש להילחם במרחב אזרחי צפוף מאוד ולכן דומה שבצבא "גוררים רגליים" בנושא התמרון. הגורמים התעקשו שתמרון מכל סוג ברפיח, בכפוף לפינוי אזרחים מאזורי לחימה, יגביר את הלחץ על הנהגת חמאס ברצועת עזה ובחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully