וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה כי היא מתקרבת לסיום שלב התביעה בתיקי נתניהו - אלו השמות שצפויים להעיד

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 22:11

בין העדים שצפויים להופיע בפני ביהמ"ש תוך פרק זמן של שבועות, נמנים שר המשפטים יריב לוין, ראש המל"ל צחי הנגבי, ציפי לבני וראשי המוסד והשכ"ב לשעבר. סנגורו של נתניהו, שביקש דחיות במתן העדויות בעקבות מעורבותו של רה"מ בניהול המלחמה בעזה - צפוי לעשות זאת שוב

משפט נתניהו, עדות החוקר עידן אדירם/רוני כנפו

פרקליטות המדינה עדכנה היום (ראשון) את ביהמ"ש המחוזי בירושלים כי נותרו לה מספר עדים על מנת לסיים את פרשת התביעה בתיקי נתניהו. מדובר על השלב שבו הפרקליטות מזמנת עדים מטעמה במסגרת המשפט. בין השמות הבולטים שצפויים, לפי הודעת הפרקליטות, לעלות ולהעיד בשבועות הקרובים ניתן למצוא את שר המשפטים יריב לוין, ראש המל"ל צחי הנגבי, היועצת לשעבר של רה"מ נתניהו פרח לרנר והיועמ"שית של משרד רה"מ שלומית ברנע פרגו.

עדים נוספים שעתידים למסור את גרסתם הם עוזי ארד מי שהיה היועץ המדיני של רה"מ נתניהו וכיום אחד ממבקריו החריפים, כך גם ציפי לבני שהייתה שרה תחת נתניהו וכיום נחשבת ליריבה פוליטית שלו. גם תמיר פרדו ששירת תחת נתניהו בתפקיד ראש המוסד וכיום מרבה לבקר אותו, וכך גם יובל דיסקין ששירת תחת נתניהו בתפקיד ראש השב"כ.

עד נוסף שייתכן ויעלה להעיד הוא ח"כ זאב אלקין, לגביו עדכנה הפרקליטות: "כי בשלב זה הוא אינו בתכנית העדים שלה, אולם לאחר שמיעת העדים יריב לוין ופרח לרנר היא תבחן את הדברים בשנית".

נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. 17 בפברואר 2024. צילום מסך, לשכת העיתונות הממשלתית
נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. 17 בפברואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום מסך

הפרקליטות הבהירה בהודעתה לביהמ"ש כי ג'יימס פאקר לא צפוי להעיד בתיק. פאקר הוא איש העסקים שהיה מקורב לנתניהו והוזכר כמי שקכש את חלק מהמתנות לבני הזוג נתניהו במסגרת האישום בתיק 1000 ביחד עם ארנון מילצ'ן. עוד עולה מההודעה כי הפרקליטות שוקלת לזמן לעדות את מרים אדלסו, מו"ל "ישראל היום".

עד כה, סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, ביקש דחייה במועד מתן העדות שלהם, מפני שלדבריו רה"מ לא היה זמין לו עקב מבצע חרבות ברזל. לכן ההערכה היא שעו"ד חדד יבקש דחייה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully