וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש"פ נגד הרשימה הערבית יהודית המתמודדת בירושלים: "נורמליזציה חסרת בושה של הכיבוש"

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 22:35

המועצה הלאומית הפלסטינית, הגוף המחוקק של אש"פ, קראה לחרם על רשימת "כל תושביה", המתמודדת בבחירות המקומיות הקרובות" "עיריית ירושלים מבצעת פשעים נגד העם הפלסטיני". יושבת ראש הרשימה, סונדוס אלחות השיבה: "לא נכנע לאיומים. הציבור הערבי במזרח ירושלים רוצה שינוי"

בווידאו: נתניהו תוקף אבו מאזן: "מכחיש השואה מכחיש כעת גם את הטבח של חמאס"/צילום: לע"מ

המועצה הלאומית הפלסטינית, הגוף המחוקק של אש"פ (הארגון לשחרור פלסטין), קוראת לחרם על רשימת "כל תושביה" בראשות סונדוס אלחות, המתמודדת למועצת עיריית ירושלים.

"השתתפותה של רשימה פלסטינית בבחירות המוניציפליות של הכיבוש בירושלים היא נורמליזציה חסרת בושה, המשרתת את תוכניות הכיבוש", נכתב בהודעת המועצה הלאומית הפלסטינית הקוראת להטיל חרם על הרשימה ועל אנשיה.

"עיריית הכיבוש הישראלית בירושלים מבצעת פשעים נגד עמנו, לרבות הריסת בתים ובנייה אינטנסיבית של התנחלויות בלתי חוקיות, במסגרת של תוכנית לעקירה הדרגתית בכפייה של פלסטינים", לכן אין להשתתף בבחירות שכן מדובר 'בעלה תאנה בתהליך המשווק כ"דמוקרטי'", נכתב בהודעה.

סונדוס אלחות, המועמדת הערבייה וראש רשימת "כל תושביה", הגיבה: "לא נרתעת ולא נכנעת לאיומים ולניסיונות להלך עלינו אימים. הציבור הערבי במזרח ירושלים רוצה שינוי ומבין שהדרך להשיג אותו ולתקן את האפליה היא באמצעות ייצוג". היא הוסיפה כי "יש נכונות הולכת וגוברת של עוד ועוד תושבים ערבים בירושלים לעשות שינוי ולהצביע הפעם בבחירות למועצת העיר כדי להכניס קול ערבי לעירייה וכנראה שיש מי שמפחדים מכך. לנו כשוחרי השוויון, ערבים ויהודים, אסור להפסיק להאמין ולפעול כדי שסוף סוף יהיו חברים ערבים במועצת עיריית ירושלים. זה אפשרי ודורש הירתמות אחרונה מכולנו".

דגל אש"ף נתלה בשכונת מאה שערים ביום ירושלים, מאי 2014. יעקב מאיר קורנבליט, מערכת וואלה! NEWS
דגל אש"ף נתלה בשכונת מאה שערים ביום ירושלים, מאי 2014/מערכת וואלה! NEWS, יעקב מאיר קורנבליט

הרשימה, המבקשת לייצג את תושבי מזרח ירושלים במועצת העיר עתרה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי נגד משרד הפנים והממונה הארצי על הבחירות במשרד נגד קיום הבחירות ביום שלישי הקרוב בטענה כי מבדיקה שביצעו לא נשלחו הודעות לבוחר לתושבי מזרח העיר כמו גם ליו"ר הרשימה עצמה סונדוס אלחות. עוד נטען בעתירה כי מיקומי הקלפיות באתר העירייה מופיעים בשפה העברית בלבד. "אי אפשר להתעלם מהתחושה הקשה של תושבי מזרח ירושלים שהודעות לבוחר אינן נשלחות אליהם בכוונת מכוון על מנת להקשות עליהם לממש את זכותם האלמנטרית לבחור לעירייה", טוענים העותרים.

ממשרד הפנים המסר בתגובה: "ההודעות לבוחר נשלחו לכלל התושבים בעלי זכות הבחירה ובכלל זה, גם במזרח ירושלים. החלוקה נמשכת גם היום ומחר. מעבר לכך כל תושב יכול לאתר את הקלפי שבה הוא רשום גם באמצעות פורטל הבחירות המפורט גם בשפה הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully